Photobucket - Video and Image Hosting

måndag, juli 23, 2007

Är du självständig?

jag har reagerat på hur många verkar tycka det är konstigt om man gör någonting med sig själv.
som tillexempel att shoppa inne i stan. det är ju jättebekvämt om man inte har så mycket tid och helst bara vill hitta det man själv söker. man kan ha musik i öronen eller bara kika runt. det är roligt att gå med andra, men jag förstår inte varför folk reagerar negativt om man ska in själv.
är det så farligt att vilja spendera en dag ensam? skulle man gå på bio eller restaurang själv så skulle folk garanterat stirra på än. för vi är så beroende av andra.

men, men. jag tycker i alla fall om att vara med mig själv. vi bråkar sällan.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är sant som du skriver. Hade man gått själv på bio eller restaurang så hade man fått alla blickar på sig. Någon gång kanske man vill unna sig något extra och cill vara ensam.

Vad bra att du gillar vara med dig själv. Hihi!

2:10 em  
Anonymous Anonym said...

Kanske tycker folk som du skriver att man är konstig när man gör saker själv, fast jag har inte märkt av det. Jag föredrar att gå på stan själv och oftast går jag själv på bio också - det är ju inte alltid man hittar någon som vill se samma film som en själv.

9:23 fm  
Blogger Paks said...

Jag går på stan själv och även på bio, det där med att man är konstig tycker jag är intressant. Jag tycker folk som inte kan vara ensamma och ta tid för sig själva är konstiga. Då är man nästan för socialsbenägen.

9:43 fm  
Blogger Maria said...

Princess; Ja precis :)

Aradil; Härligt att du har den inställningen!

Paks; Jo det är sant

2:15 em  
Blogger Elin said...

Jaop, att shoppa ensam är underbart t.ex, eftersom man då kan ta den tid man behöver & gå i bara dom affärer som man verkligen vill gå i, utan att behöva anpassa sej för någon annan. Extra skönt också när man är ute efter någonting speciellt. Man får liksom riktigt mycket tid att verkligen bara leta. Oo,

11:09 fm  
Blogger Maria said...

ja så är det verkligen! :)

1:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home