Photobucket - Video and Image Hosting

torsdag, april 19, 2007

I don't like your girlfriend

dagen har fortsatt med massa plugg. jäkla lärare. typ 30 sidor text om någon tråkig killes åsikter om en annan text som jag inte ens har läst. det var svårt att ta sig igenom men nu är det i alla fall gjort! efter det var det meningen att jag skulle ha skrivit en uppsats om denna text men hjärnan var alldeles för sönderkörd för att jag skulle lyckas med det.
så då tog jag en youtube pause. och vilken pause det blev! satt säkert inne och kollade klipp i tre timmar. galenskap! men hittade så mycket roligt.

efter det satte jag igång ordentligt med att träna på mitt svenska muntliga till nationella imorgon. ska prata om det sjuka ideal vi har i världen. ett intressant ämne så det är lättare att plugga in än det jag nämnde ovan. men jag som satsar på mvg måste kunna så gott som hela texten utantill och jag ska stå och prata i fem minuter. jag lovar er, fem minuter är mycket längre än vad man kan tro. jag har en a4 fylld med text och det tar ungefär fyra minuter för mig att babbla på. får prata långsamt. något som jag suger på när jag är nervös.

tillbaka till idealet då. ciao!