Photobucket - Video and Image Hosting

fredag, januari 26, 2007

Miljöbyte var nödvändigt

den här dagen började riktigt illa.
jag vaknade vid tio i sju men kunde verkligen inte ta mig upp. efter en liten fajt med kroppen så vann den delen som ville sova. så jag hoppade frukosten och ställde om till klockan sju.
även då var det svårt att gå upp men eftersom jag bara hade en halvtimme på mig att göra mig iordning så fick jag skärpa mig, och jag lyckades.

nästa problem.

mitt hår var riktigt äckligt. jag hade glömt att tvätta det dagen innan för att jag satt med pappas present till sent igårkväll. fanns ingen tid för att duscha hela kroppen så jag satte mig på knä vid duschkanten och tvättade endast håret. var klar efter tio minuter.
tiden började rinna iväg kraftigt och det var upp med en handduk i håret och sedan en blick på spegeln. jag såg direkt hemsk ut.
valde att ändå köra på glasögon för att jag inte hade så mycket tid och började sminka mig. fan skitsvårt! tror att jag träffade ögat med mascaran säkert fyra gånger. pissont.
när jag var klar med sminkningen och hade fått på mig mina kläder och glasögon så tog jag bort handduken. det var bara att inse, jag såg förjävlig ut.
hade lust att lägga mig i sängen igen men det gick ju inte. speciellt inte eftersom min lärare skulle komma och hälsa på.
vägrade glasögon så jag satte på mig linserna, vilket inte var det lättaste med redan sminkade ögon.

nästa problem.

var i helvete var min mobil? pappa, sambo och cornelia låg och sov så det var ingen idé att ringa till den och med en blick på klockan märkte jag att jag redan var sen. letade överallt och hittarde den tillslut, efter att ha vänt upp och ner på rummet. fanns ingen tid till att städa så jag gissar att det blir utskällning när jag kommer hem, speciellt eftersom rullgardinen fastnade och det är möjligt att jag svor ganska mycket denna morgon så att päronen ovan vaknade.
när jag skyndade mig till hallen så stannade jag till i all hast. har känt en lukt. en väldigt välbekant en.
min syster har snott parfym från mig. hon vet att jag har väldigt lite kvar och att jag inte har pengar till att köpa en ny. hon vet också att jag har förbjudit henne att ta från den då hon har egen. men lyssnade hon? icke. hann bara svära ännu mer, denna gång direkt riktat mot henne och sen skyndade jag ut genom dörren och sprang för att hinna med bussen. jag hann faktiskt.
för att bussen var försenad.

så det var min morgon. dagen hade nog fortsatt på samma sätt om jag bara hade varit hemma men när jag kom till jobbet så försvann alla problemen och det var himla skönt. mötet med min lärare eva gick bra och min handledare berättade hur glada de har varit över att ha mig här.

maten var också jättegod och de bjöds på frallor. sen köpte jag choklad mousse för bara 6 kronor. hur gott som helst!

dagen blev nog inte dålig i alla fall och ikväll ska jag ha kul med jenna och två grabbar.
in your face andreas.

trevlig helg på er!

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vilken hemsk start en fredagsmorgon. Hoppas i alla fall att din kväll blir trevlig med grabbarna! Det låter ju lovande.

1:45 em  
Anonymous Anonym said...

usch ingen kul morgon tur att den blev bättre! /sparks

2:05 em  
Blogger Maria said...

Mill; Aa jag hoppas det!

Sparkling; Hehe ja verkligen

2:06 em  
Blogger Thina said...

Och jag tyckte att min morron va relativt hemsk...! (Jävla tåg!) Gött att det löste saj iaf! :)

2:43 em  
Blogger Maria said...

Haha ja alltid finns det nån som har det värre :P

3:16 em  
Anonymous Anonym said...

Usch då, ingen vidare morgon alltså! Skönt med helg nu då? :)

6:46 em  
Blogger Maria said...

Nee den var inte trevlig..

ja den hoppas jag att ska bli bättre hehe

7:28 em  
Anonymous Anonym said...

Uj såna dagar är inte roliga. Hoppas kvällen blir bättre och att du inte fick någon utskällning. Din syster borde lära sig och veta hut ;P

8:37 em  
Anonymous Anonym said...

oj jädrar :O sådana morgnar vill man inte vara med om för ofta alltså! hej förresten, vet inte riktigt hur jag hittade hit, men det gjorde jag iaf :)

10:41 em  
Anonymous Anonym said...

Skönt dagen vart bättre sen =)

2:04 em  
Blogger Maria said...

Paks; Hehe mm

Jonna; Nää inte särskilt trevligt!
Hej hej och du är välkommen :)

Misstaken; Aaa absolut

3:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home