Photobucket - Video and Image Hosting

lördag, november 11, 2006

Try 17

idag går den filmen på femman. det är med mandy moore. jag borde hoppa och skutta av glädje men ser två anledningar varför jag gör raka motsatsen.
1. jag har redan den filmen så jag kan se på den när jag känner för det.
2. den är dålig. så konstig. mandy moore är förstås lika bra som alltid när hon spelar den flirtande blonda flickan Lisa.
men handlingen är konstig och den röda tråden saknas.
så det blir att göra någonting annat. kanske, kanske att jag ser filmen i alla fall eftersom det var länge sen jag kollade på någon av mina mandy filmer, men vi får se.

igår var jag med cissi och vi gick i stan för att hitta en vinterjacka till henne. när vi kom till stureplan så gick diskussionen så här.
ballerinan; Anton jobbar i sturegallerian.
cissi; Anton vem?
ballerinan; BB-Anton
-cissi stannar till snabbt-
cissi; va?!

ni kan ju gissa vart vi gick och till vilken affär.
ååååh vad snygg han var! och när han log så kände jag att i den stunden kunde jag dö och ändå vara lycklig. crazy girl.

efter att ha lämnat stan utan någon jacka men med fånigt leende på läpparna så åkte vi hem till mig för att se på filmen från italien. först åt vi mat tillsammans med mamma och syster men det var väll inte så lyckat. jag var fortfarande knäpp efter att ha sett Anton så jag pratade för mycket och skrattade för mycket. syster arg. mamma arg.
allt var som vanligt mitt fel.

så jag drog med mig cissi till rummet för att slippa de andra och vi såg på våran film.
då vart humöret snabbt på topp igen och vi skrattade mycket åt alla knäppa saker vi sagt, det mesta som vi faktiskt hade glömt bort.
saknaden kom tillbaka och vi pratade lite mer om italien efter, det vi inte fick med på band. åh vad jag längtar till i vår när vi ska tillbaka! jag behöver ett jobb...

inte såg jag på idol igår heller. det är inte alls lika intressant längre utan linda och danny.
men vi såg sista då man fick veta vem som åkte ut. tur att det var cissi, annars hade de lika gärna kunnat lägga ner serien. allvarligt.

nej nu ska jag göra mig iordning för att dra iväg till stallet.
vi hörs senare! ha det bra // Maria
So much stronger than I was before

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hur kan man bli arg för att ngn pratar o skrattar för mkt? Helstört.
Kramar på dig!

12:01 em  
Anonymous Anonym said...

tack för tipset om filmen ;)

Åh Anton kul =)

12:44 em  
Anonymous Anonym said...

Jag hade ingen aning om att Anton jobbar där, coolt måste dit och checka läget tror jag :P

1:11 em  
Blogger Maria said...

Paks; jo men jag pratar och skrattar för mkt i vanliga fall. så när jag gör de ännu mer än vanligt så blir det nog ganska jobbigt att vara i min närhet..

MissTaken; Varsågod! men den kan bli en besvikelse.
aaaa de va underbart!

Ange; haha aa de fåru göra, är en till bb kille som jobbar i den affären. var typ med i andra säsongen om jag inte minns fel.

2:56 em  
Blogger Sandra said...

Idol är inget utan Danny, jag tycker också nästan att det är dags att lägga ner serien. Cissi skulle åkt ut ist för Danny förra veckan.

Det är så roligt att prata resminnen och titta på kort, fast man blir ju inte lite sugen på att boka en biljett någonstans

3:57 em  
Blogger Maria said...

ja men det är ju så skumt, alla bra försvinner och kvaliten känns skit. det är bara Markus som håller måttet.

aaa det är det :)

6:13 em  
Blogger Sparkling said...

vad e de för btuik han jobbar i?

12:02 fm  
Blogger Maria said...

Jag vet inte avd den heter men det är den andra direkt när man kommer in till höger.

12:50 em  

Skicka en kommentar

<< Home