Photobucket - Video and Image Hosting

onsdag, november 22, 2006

Skinny girl

mamma visade mig en sked idag som hon fick när hon föddes. där står det bland annat hur mycket hon vägde. jag frågade vad jag vägde när jag föddes och det var mindre än henne, klart mindre än min syster också. då kom jag att tänka på en sak.
jag har alltid varit smal. även som barn då många är så där supergulligt mulliga. nej, jag har alltid varit liten.
men saker har ändå förändrats, och det sitter i huvudet.
för ungefär fem år sedan så hatade jag min kropp. jag skämdes för mina smala handleder, hatade mina små tuttar och försökte gömma mina tunna ben.
och när jag gick i mellanstadiet så kommenterade alla hur smal jag var. men ingen såg det som något fel, det var självklart att man trackade på den smala flickan. men om jag hade varit tjock? då hade det inte varit okej.
det folk inte förstår är att dem orden gjorde antagligen precis lika ont för mig som det gör för en mullig tjej att höra att hon ska sluta äta. jag började hata min kropp och gjorde allt för att gå upp i vikt men ingenting hjälpte.
men det var egentligen inte det jag skulle skriva om. poängen är att idag skäms jag inte för hur jag ser ut. visst har jag stort problem med mitt ansikte fortfarande och det är där jag har dåligt självförtroende. men jag är stolt smal. inte så att jag vill väga 40 kilo men det gör inget längre att jag inte kan gå upp i vikt även om jag försöker. och det är väldigt befriande.
så för att avsluta tänkte jag visa smala kändisar som jag vill likna, och de som har gått över gränsen.
De fint smala
Photobucket - Video and Image Hosting
Rachel Bilson. Mary-Kate Olsen. Jessica Alba. Mandy Moore
alla jättevackra, och fint smala. me love!
De ohälsosamt smala
Photobucket - Video and Image Hosting
Kate Bosworth. Nicole Richie. Victoria Beckham
kate var förut jättesöt men nu är det bara läskigt. Nicole och Victoria vill jag inte ens kommentera.
och så smal vill jag aldrig bli. även om jag var 4 kg från nicole i våras. no comments.

P.S vad håller seth på med? som tur ska han försöka få tillbaka summer. sen är jag glad för det som marissa gjorde idag, good girl!
plus, grey's igår. underbart. kan det inte bli tisdag?

8 Comments:

Blogger Sparkling said...

skönt att du e nöjd med dej själv!
ja va åxå väldigt smal när ja va liten men hade inga komplex över de, mer än tuttarna då kanske haha =)
men nu de 2-3 senaste åren har ja gått upp mkt, å nu vill jag gå ner men ja går alltis bara ner nåra kilo å sen går ja upp dem igen för ja tkr itne om att träna.
fast när ja börjar på gym så ska de bli ändring ;)
men de e skönt att du e nöjd!

11:39 em  
Anonymous Anonym said...

Åh vad glad jag blir av att du skriver att du e stolt smal! Ja och de fyra vackra smala är så vackra!

Ingen aning om vad Seth håller på med men han måste fixa!!!

Tisdag... åååh tisdag ge mig tisdag!

11:42 em  
Anonymous Anonym said...

Att du är smal har du fått från mig! :) Jag har precis som du alltid fått höra att jag är för smal etc. Titta på foton när jag var i din ålder så får du se! Vänta tills du fyller 30, då vänder det! :)

9:01 fm  
Blogger Maria said...

sparkling; aaa det är skönt att få vara nöjd med nått :)
jag småäter mkt så jag väntar bara på att det ska vända hehe

Paks; Ja visst är dem :) världsklass
ja men han verkar ju ha ändrat sig så det är bra.
ja tisdagar är bra dagar :D

pappa; haha söt att du kommenterar.
du var inte bara smal, du tränade ju så mkt.
hallå! det där är inte så snällt!
men du har nog rätt... jag får njuta så länge de varar :P

9:13 fm  
Anonymous Anonym said...

Skönt att höra att du är stolt smal som pakselinan också sa! =) Och jessica alba är ju grymt fin! hon är perfekt!

4:06 em  
Blogger Maria said...

hihi aa :)
jo det är hon verkligen! fast ingen slår Mandy Moore

6:22 em  
Anonymous Anonym said...

usch så äckligt att se så smal ut =/

4:07 em  
Anonymous Anonym said...

ja, alltså de på de undre bilderna :P

4:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home