Photobucket - Video and Image Hosting

söndag, mars 12, 2006

Idag gäller det

Jag vaknade klockan sju imorse... sju!
Jag har inte vaknat så tidigt frivilligt sedan... bebisålder?
Men den här dagen är ju speciell också. Jag ska provspela för en långfilm!
Jättelänge har jag väntat på min chans, men det är ju så många som vill ha en. Men i förrgår när jag fick mailet att de ville att jag skulle provspela... det går knappt att beskriva.
Jag satt och bara läste mailet om och om igen. Hjärtat började slå snabbare och nervositeten flög över mig från ingenstans.
Jag kom på mig själv med att hitta undanflykter. "Det är för kort tid" och "De kommer ändå aldrig gilla dig" vet jag inte hur många gånger som jag sa.
Men jag insåg tillslut att en sådan här chans får man bara inte missa.
Om jag har drömt om det så länge jag kan minnas, ska jag då ge upp den för att jag är nervös?
Nej, jag tänker ta den här chansen. Idag klockan två kommer jag stå och vänta, antagligen väldigt nervöst men också beslutsamt.
Jag ska gå in till rummet, ge dem ett leende, säga vad jag heter och sen framföra min scen med hela hjärtat och efter det är det bara att vänta och se vad de tyckte.
Men jag tänker inte fega ut, jag har tränat på manuset och kan det nästan utantill.
Idag ska jag visa vad jag kan, och hoppas att det räcker.

Önska mig gärna lycka till, sköt om er // Maria
I believe I can I believe I will