Photobucket - Video and Image Hosting

onsdag, februari 22, 2006

Kärlek

Ja då var det dags att fördjupa sig i ämnet kärlek.
Mest eftersom att ämnet för tillfället förvirrar mig ordentligt.
En nära vän till mig blev nyss dumpad efter att hennes kille varit på krogen.
En annan undrar varför hon aldrig har haft en och en tredje har problem att veta vem hon ska välja.
Själv har jag varit singel ett tag och jag går från att längta efter kärlek, till att hata den till att inte bry mig.
Så varför är den då så viktig? Den enda erfarenhet man har av den är att den tar slut så varför vill man fortsätta att falla?
Jag har inget bra svar på den frågan. Jag undrar om det ens finns?
Jag försöker ofta inbilla mig att kärleken endast är olycklig, det är lättare att vara singel då.
Men jag vet att så är det inte. Tex så firar en av mina bästa vänner 11 månader med sin pojkvän idag. Tycker att dem är lika nykära idag som dem var för 11 månader sedan.
Sen en annan kompis som är förlovad med sin pojkvän och dem har varit tillsammans i tre och ett halv år! Det är en evighet.
Själv så har det här med förhållanden aldrig riktigt fungerat för mig.
Jag tröttnar nog alledeles för snabbt.
Tänk om det blir så här för alltid, att jag träffar nån och sen tar det slut nästan lika snabbt. Läskigt
Nej så får det inte bli, jag vill fortfarande tro att det finns en för alla man behöver bara hitta den.
En annan anledning till att jag har svårt för förhållanden kan vara att jag är rädd. Rädd för att släppa taget och ge sig själv till någon annan. För när man känner så för någon annan så kan den personen såra än. Och det är en av dem läskigaste känslorna av alla!
Så jag får fortsätta att vara singel och se andra hand i hand och undra om det där en dag kommer bli jag.

Det var allt för idag. Vi hörs igen

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

gillar dina inlägg skitmkt :) / Nico

11:40 em  
Blogger Maria said...

Vad kul :)

10:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home