Photobucket - Video and Image Hosting

onsdag, mars 01, 2006

Maria var på Agnes konsert!

Agnes Göta Lejon 28/2

Okej först vill jag bara skrika FÖR FAN VAD AGNES ÄR BÄST!!!!!!!
Okej ja tar de från början. Anna (min syster) och jag kom dit ungefär 45 minuter innan. Då köpte vi varsin stooor affich på henne för 40 kr/st. Sen ställde vi oss och väntade på att få komma in. En kvart innan det började vart vi insläppta. Det kändes himla fint att se siffrorna på stolarna gå neråt och hur man kom längre och längre fram till scenen. Jag minns att jag kollade vid rad 13 och tyckte att det var jätte nära scenen men tack vare att jag beställde så tidigt så fick jag o Anna gå ända fram till rad nio ;D
Aldrig förr på nån konsert har ja varit så nära scenen! Så där satt vi då och väntade med spänning, jag testade min kamera för att se att den fungerade bra genom att ta bild på Anna. Med en liten blick på klockan insåg jag att Agnes var sen, klockan var tjugo i åtta men konserten skulle ha börjat halv. Men då släcktes ljuset och alla blev plötsligt helt tysta (oja, kacklet innan var helt otroligt) Killar från Agnes band började komma in på scenen och de fick applåder. Sen kom det en tjej och det var mörkt på scenen så applåderna blev högre, min gisning är att många trodde att det var Agnes eftersom applåderna stoppades tvärt när man insåg att det där inte var Agnes utan en körsångerska. Två sekunder senare dök Agnes upp och applåder o skrik steg till taket.Hon var snygg i blåa jeans, svart linne och vit tjocktröja över som var öppen till mitten. Första låten var Stranded (vilken är nästa singel som släpps nu i dagarna ) Hennes röst var stark och jättefin. Någonting jag reagerade på var hur mycket Agnes gått ner i vikt. Antagligen på grund av all stress och körtelfebern. (Hade ja själv förra julen och då gick jag ner och vägde 46 kg..)Men hon var jättebra, såg glad ut och fick hela publiken med sig. Låt efter låt körde hon från sin skiva och det blev bara bättre och bättre. När Get my math kom kunde jag inte låta bli så jag filmade med digitalkameran hela låten. Har förresten tagit massa bilder osså! Efter de flesta låtarna från skivan körts så sjöng hon några låtar från Idol och bad publiken att sjunga med. Det vare en del som gjorde, jag var sugen men ville hellre höra Agnes röst, haha!
Hon avslutade med låten Right here, right now. Applåderna, skriket, det var helt galet. Jag trodde inte att hon skulle höra när hon skulle börja - men det gjorde hon. Ett himla fint avslut på en helt otroligt bra konsert.
Efter det ställde jag och Anna oss i kö för signering. Vi var nog i mitten ungefär av kön. Det tog ett tag innan Agnes kom (gissar på att hon fick presenten av några av hennes fans. Jag skulle ha varit med på den men jag vart sjuk och när jag vart frisk och kunde prata med hon som höll i det så var det redan försent. blää!) Men sen kom Agnes lika söt som alltid och kön började snigla sig framåt. Anna som har sämre tålamod än mig försökte spendera tiden med att snacka en massa, alldeles för mkt! Sen kom vi fram till Agnes, jag har memorerat samtalet med henne så här kommer det haha
Maria säger: Hej Agnes (leende)
Agnes svarar: Hej (leende)
(Agnes börjar signera på skivan)
Maria säger: Grattis i förskott
Agnes svarar: Tack! (större leende)
Maria säger: Du var grym idag.
Agnes svarar tack igen och Maria fick en kram :D :D