Photobucket - Video and Image Hosting

torsdag, oktober 04, 2007

2 och en halv månad av det här?

jag ser som sagt mycket på satc nu. första säsongen rasade jag av på en vecka och för några dagar sedan såg jag första avsnittet av säsong 2. den handlade passande nog om hur carrie försökte komma över mr big.

carrie undrade om man måste gå igenom den jobbiga långa vägen efter ett förhållande. att det är det enda rätta. för att komma över någon så måste man lida och det länge. charlotte sa att man delar tiden man var tillsammans i två och får tiden det tar innan man kommer över någon. jag och patrik hade haft våran femte månadsdag imorgon, vilket isåfall betyder att det ska ta mig två och en halv månad innan jag är över honom.

men jag har en egen teori. jag tror inte att man måste må dåligt hela tiden för att komma över någon. man behöver tid för att bearbeta, tänka och utvärdera vad som gick fel. lära sig av sina misstag.

patrik betydde väldigt mycket för mig och gjorde mig till en annan människa än vad jag var för ett halvår sedan. jag har lärt mig att verkligen älska någon. inte bara tro att jag gör det. jag blev mer öppen och mådde bättre med mig själv. patrik kommer alltid ha en del av mitt hjärta men han får inte ta upp mina tankar mer. för jag har en skola att fixa med tentor och projektarbeten så jag måste komma över honom. se tillbaka med glädje och inte med sorg. saknaden följer mig men på något sätt känns det som att jag ändå kommer fixa det här. jag har underbara vänner som ställer upp, utan er skulle jag fortfarande sitta och kolla på teve i morgonrocken och strunta i skolan. ni får mig att vilja gå vidare.

nu ska jag till jobbet.

3 Comments:

Blogger Jenna said...

Stackare. Vet hur jobbigt de känns men som alla andra tiden löser alla problem, o de gör de! <3 Du får göra massa roliga grejjer som min mamma tjatade om! Puss o kram

3:26 em  
Anonymous Anonym said...

Vad klok du är! Fortsäät så!

6:24 em  
Blogger Maria said...

Jenna; Ja det är så sant!

Mikaela; Tack så mycket :)

1:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home