Photobucket - Video and Image Hosting

tisdag, september 18, 2007

Patrik kallade mig för snobb en gång.

patrik städar undan kläder jag köpte i helgen och annat dylikt.
jag ligger i sängen och kollar in facebook.

ballerinan sträcker ut armen mot kudden. något hon alltid gör när hon tycker att saker är för långt ifrån och något som patrik kan göra åt henne. han tittar upp och med en suck ger han henne två kuddar. det går några sekunder.
ballerinan; jag är törstig.
patrik kastar vattenflaskan som de alltid har på bordet i hans rum, och som det alltid är han som fyller på. ballerinan skyller på att vattnet blir äckligt när han tycker att det är hennes tur.
ballerinan; inte vatten. jag vill ha äppeljuice försöker le sött.
tyvärr går inte patrik på den finten denna gång och hon får infinna sig med vattnet, som försig är nyttigare nu när hon försöker skärpa sig med maten.

efter ett tag är patrik på väg ut genom rummet, han ska till affären för att köpa maten till dem två men ballerinan orkar inte följa med. gamla kompisar har ju addat henne på facebook! men hon vänder sig snabbt mot patrik innan han hinner lämna rummet och kastar vattenflaskan till honom.
ballerinan; kan du fylla denna innan du går?