Photobucket - Video and Image Hosting

tisdag, september 04, 2007

Alla vill läsa Stieg Larsson.

idag började jag läsa män som hatar kvinnor som är den första boken i triologin millenium. (en fjärde bok var på väg men då Larsson inte finns längre så hann den aldrig avslutas.)

det komiska är att om man åker tåg eller sitter på en stol och väntar på att föreläsningen ska börja så ser man att så gott som alla som har en bok med sig antingen läser den jag har eller tvåan, flickan som lekte med elden. var det så den hette?

när var en författare så populär sist? och varför tror jag att hans död har med populariteten att göra? böckerna verkar vara riktigt bra så de hade säkert blivit kända i alla fall. men andra boken kom 2006, så varför är det först nu som alla verkar läsa den?

hur som helst. nu måste jag återgå till mina studier. sen ska jag fortsätta på boken. för skriva, det kunde han i alla fall.

4 Comments:

Blogger niffin said...

Den tredje boken kom ut i år. Jag tror många väntat med att läsa den tills alla delar fanns ute. (Det har jag gjort. ;)

4:03 em  
Blogger Maria said...

Ja kanske det, nu har jag också alla tre :)

10:07 fm  
Anonymous Anonym said...

Jan Gillou gick till attack mot honom idag, å hävdade att hans böcker bara var poppis för att han var död. Moget, väldigt moget...

5:28 em  
Blogger Maria said...

det är dåligt, för de är verkligen bra. däremot har de nog fått mer publicitet just för att han dog. folk verkar se ett intresse i det

5:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home