Photobucket - Video and Image Hosting

måndag, november 13, 2006

PissRåtta

okej det här med att söka jobb går inge vidare. det är nog inte min dag helt enkelt. eller inte mitt år...
så joh trodde att jag kunde få jobb på globen och gav mig ett nummer. ringde när jag kom hem men fick veta att de inte ta emot fler i år men att jag kunde ringa nästa år, efter nyår alltså. men det är ändå ingen garanti på att jag kommer få jobb då och jag vill ha jobb nu. vill ha min kamera så att jag kan börja ta fina vinterbilder när vintern väl kommer.
sen är det otroligt vacker utsikt från TryggHansa våning 4 där jag jobbar. jag vill bara ställa mig mot fönstret och börja ta bilder. men icke med min digitalkamera, den håller inte måttet. jag vill ha en liknande som min farfar har för han har en jättefin.

så jag sökte ett annat jobb. på max. som ligger i uppsala. ja. jag. är. desperat.
ska kolla hur mycket tåg kostar dit om det ens är värt det, men sen lär jag väll ändå inte få något jobb där. fick ju inte sist jag sökte och då behövde de 50 extra anställda här i stockholm. nu behövs det 10 där. min CV ser inte direkt bättre ut sedan sist. två praktikplatser har jag. wow.
kan jag inte bara få gå på intervju? folk brukar tycka om mig när de väl pratar med mig. allting syns inte i ens erfarenheter.

nej nu ska jag ta en kanelbulle för att tröstäta. sen ska jag göra uppgiften i försäkringskunskapen. sen är det att ta pick och packet till pappa. där jag får se på hans sambos vackra stora mage, försöka föreställa mig hur cornelia kommer se ut.

och le.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag känner igen mig i vad du skriver. Dock har jag inte kommit lika långt som dig i jobbsökandet. Men bör göra det väldigt snart känns det som! Hoppas du hittar ett trevligt jobb snart! Eller om du rent av får på trygghansa sen :)

12:36 em  
Blogger Maria said...

Hoppas jag att du också hittar!
De har sagt att jag nog kan få sommarjobb där, men det är så långt dit :P

2:36 em  
Anonymous Anonym said...

Jag hatar o söka jobb, inte nog med att man e student o lägger ned sin själ i skolarbete, man ska även lägga ner samma själ i att leta jobb. Det är så irriterande jobbigt!

3:10 em  
Blogger Sparkling said...

de där me erfarenhet suger för om man aldri får nått jobb får man ju aldri erfaenhet. usch vågar inte tänka på hur de ska gå när man e 18, verkar ju som om man bara får jobb via kontakter

7:10 em  
Blogger Maria said...

Paks; verkligen! så tröttsamt

Sparkling; ja det verkar som det, blir svårare och svårare för varje år som går.

8:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home