Photobucket - Video and Image Hosting

fredag, september 08, 2006

Ballerinan labbar

Jag är så himla bra! Eller ja, jag och Joh då.
Vi skulle använda T-röd till labben och man skulle använda ett långt rör som man la den i.
Man fick bara fylla halva eftersom skolan är duktiga (läs snåla) och sparar på sina material.
Jag skulle säga stopp när Joh la vätskan i men sa till lite för sent vilket ledde till att vi fyllde hela röret. Lärarn sa att det inte gjorde någonting.
Så vi fortsatte med labben och självklart läste vi fel. Vi trodde att man skulle blanda t-röd med vatten men vattnet skulle man ta senare. Så vi fick slänga all t-röd för att börja om.. den här gången berättade vi inte för läraren.
Nu fyllde vi i alla fall halva som man skulle och allting gick bra.
Vi skulle sedan hämta ett provrör och jag sa att jag kunde göra det. Gick och hämtade det men på vägen tillbaka så halkade jag till, jag ramlade inte men provröret flög ur handen ner till golvet och gick sönder..
Lärarn tittade på mig och jag log lite blygt och sa något i stil med "oj då..." fast jag tror att han log när han tog den ifrån mig och jag gick för att hämta ett nytt.

Jag säger då det. Tur att jag inte går natur och labbar oftare, kanske skulle min gymnasieskola då gå i konkurs haha.
Men kul är det i alla fall, ja inte att ha sönder saker utan att labba!
Nu ska jag tömma diskmaskinen. Ha det bra // Maria
When we collide we break in two

3 Comments:

Blogger Paks said...

Hahaha! Jaha där ser man! Vad du e rolig!

4:56 em  
Blogger . said...

jag tror att jag ska välja en ny labbpartner ;) fast, ta i trä säger man väl?, nästa gång är det säkert jag som klantar till allt. brukar kunna bli så :D

7:23 em  
Blogger Maria said...

Pakselinan; Haha tackar.. tror ja :P

Joh; Neje vi e värsta teamet ju! ;)

10:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home