Photobucket - Video and Image Hosting

måndag, september 04, 2006

Vem kan älska mig

Jag gillar inte Carola. Egentligen. Hennes åsikter är läskiga men rösten är ändå vacker, väldigt vacker.
Min syster fick hennes senaste skiva och det finns en låt som har satt sig på hjärnan. Ja texten då.

Jag trodde aldrig livet var så svårt
Jag trodde aldrig hjärtat var så hårt
I människor som älskade varann
Jag trodde på att drömmen den var sann
Nu står jag här och orkar inte mer

och den här delen

Och när jag ser den värld jag lever i
Ett litet barn som ropar inuti
För alla har vi röster av behov
En längtan att bli älskad och betrodd
Jag trodde att du kände mig så väl
Men jag har mycket mera i min själ
Än allting som du inte kunnat se
För kärleken den måste våga ge
Jag ropar ut i natten

och så refrängen

Vem kan älska mig och se
Se mig som jag är
Kan älska nu och här
För den jag är
Och vem kan älska och förstå
När tiden börjat gå
Att allting måste ordna sig
Vem kan älska mig

Låten passar så sjukt mycket in på mina tankar.. vacker men ändå sorglig.

Nej nu ska jag röra mig bort mot far min.
Ha de bra // Maria
Inga drömmar är för stora för att nå