Photobucket - Video and Image Hosting

lördag, juli 01, 2006

Skärgården


Åh vilken underbar dag det har varit! Ballerinan stortrivdes.
Dock började dagen ganska dåligt. Jag och min syster hade vårat kända bråka-om-ingenting tjafs. Dialogen gick så här ungefär:
A; Jag sa ju att det skulle ta 25 minuter från Åkersberga centrum!
Ballerinan; Det tog 30 minuter. Vi började åka tio i och är nu framme tjugo över.
A; Nej, 25 minuter.
Ballerinan; Anna? En halvtimme! Är du dum eller?
A; Vi åkte därifrån fem i.
Ballerinan; Nej det gjorde vi inte jag kollade klockan!
A; 25 minuter.
Ballerinan; Men för i helvete Anna!
Pappa; Ni två kan verkligen bråka om vad som helst.
Haha hur kommer det sig att man alltid bråkar om så dumma saker med sina syskon? Eller är det bara vi?

Hur som helst. När vi väll tog båten över till den lilla ön (där bilden är tagen ifrån) så var vi vänner igen.
Jag var mest med min ett och ett halv år gamla kusin. Hennes föräldrar var söta och sa att jag gärna får vara barnvakt till henne. Hennes pappa (min farbor) sa till och med att jag var redo för att själv bli mamma, även om jag borde vänta några år haha.
Han sa också att de ville ha mig som nanny och jag bad honom att övertala min pappa att jag slipper trean, han försökte kan jag tala om men det gick inte riktigt.
När jag höll min två månader gamla kusin lite senare så sa min farfar "När du håller H så kan jag se att du kommer bli en bra mamma"
Sånna ord värmer verkligen! Jag har haft mamma längtan sedan jag var fjorton år. Att höra att folk tror att jag kommer bli en bra mamma är nog den bästa komplimang jag någonsin har fått.
Däremot var det en sak som min farfar fick mig att tänka på som var mindre kul.
Vi satt tillsammans med två vänner till han och pratade om att jag är hans äldsta barnbarn och att det alltid är någonting speciellt.
Nu har han sett mig växa upp i arton år och han sa att han har tänkt på hur länge till det kommer bli och hur jobbigt det känns att inte vara delaktig i hela mitt liv. Jag vart helt chockad av hans ord. Jag har inte tänkt på att han ska lämna mig, jag vill inte att någon av dem jag står nära ska göra det. Men än är han ganska ung, 65 år. Så jag hoppas på många fler år med honom. Jag vill inte tänka på annat, så nu lämnar vi det.

Jag fick mitt första dopp idag :) Badade inte särskilt länge, låg mest och solade på bryggan men badat har man gjort minsann så 1 juli blir årets första dopp. Sent.

Hoppas er dag har varit lika bra som min.
Ha det bra // Maria
Shame on me wanting you

4 Comments:

Blogger Sparkling said...

Klart du kommer bli en bra mamma du tkr ju om barn så mkt å de e de viktigaste!

11:12 em  
Blogger Maria said...

Ja det är sant att jag gör, gullig du är!

12:50 fm  
Anonymous Anonym said...

Det är som med min farfar, jag är inte det yngsta barnbarnet, men det tredje o jag har alltid varit speciell. Han o Farmor krävde att de skulle va med på mitt utspring när jag tog studenten 2004. Senare fick jag höra att om de inte fick se mig gifta mig så skulle de ialla fall se mig ta studenten. Tycker inte heller om tanken att min farfar, farmor, mormor o morfar kommer lämna mig o de är bra mkt äldre än din farfar. minst 20 år.

*kramar*

12:35 em  
Blogger Maria said...

Ja men precis, de är ju viktiga för än och man vill inte ha ett liv utan dem. Sen när jag såg min farfars ögon när han pratade om det, att inte få se mig växa upp mer. Det värkte i hjärtat.

5:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home