Photobucket - Video and Image Hosting

torsdag, juni 29, 2006

Min dag på Grönan

Jag och min syster tog oss då iväg till Gröna Lund och klockan tolv var vi framme efter att ha suttit på en svettig buss trängandes med andra.
Vi började med att gå i lustiga huset och sedan blev det mer fart i pop expressen.. är det så den heter? Jag är sämst när det kommer till namn..
Bilden högst upp är tagen från kärlekstunneln. Ett måste när man är på grönan. Ja att åka alltså. När jag skulle lägga tillbaka kameran i väskan så lyckades jag putta till den och allting föll ur och in i båten. Mörkt var det också som ni kan se på bilden. Men jag lyckades hitta allting och lägga tillbaka. Förutom en sudoku, ni får den grönan var stolta den var halvklar!


Titta så fin himmel vi fick! Vädret var precis lika bra som dem hade lovat.
A fick åka Fritt fall utan mig. Jag skyllde på hjärtat fast sanningen var att jag fan inte vågade mig upp igen. Åkte den i sexan och det räckte för mig. Jag kan ju säga att jag faktiskt redan har åkt den. Jet Line (berg och dalbanan) åkte jag däremot med henne. Tror det blev tre gånger, kanske fyra. Sen Extreme som man ser längst ner på bilden åkte vi en gång. Jag hade velat åka den igen men A sa att hon mådde dåligt av den så då valde vi att gå och äta istället.


Visst ser det gott ut? Jag lovar er, det smakade precis lika gott som det ser ut.
Tre pannkakor, sylt, grädde och sen chokladsås på det. Nyttigt.. kanske inte men är man på grönan så ska det inte vara nyttigt! Bara riktigt gott och det var det minsann. Fast jag orkade inte äta upp mitt så A fick ganska mycket mat.
Efter att vi hade ätit så ville vi spela för att vinna på lotter. Vi vann inte men däremot fick A mig att skratta hejdlöst.
Vi gick förbi ett stånd där en tjej stog och hon sa "Tjejer kom och spela här, vinst varje gång!"
Då lyfte A lite på kjolen och sa ganska högt "Kom och spela här, vinst varje gång!"
Åh vad jag skrattade! Ibland har hon riktigt roliga skämt, ja om man har samma humor som mig vill säga.

Efter att vi åkt en massa och båda började må lite dåligt så åkte vi in till stan. Jag trodde att affären med skärpet som jag ville ha låg i gallerinan men det verkade det inte som så jag fick ringa Joh. Bikbok var det tydligen! Ja men hur ska jag veta?
Det fanns inget svart som jag ville ha men jag vart ändå nöjd med det blåvita som ni ser på bilden. Känner mig lite sommarfin :) Jag fick idén när jag såg den här underbara bilden på MK.
Hon var så snygg i det så jag vill också ha. Impulsmänniskan var inte långsam med att få det att ske.

Så en absolut jättebra dag har det varit idag :)
Ha det bra allesammans // Maria
There's no time for us, there's no place for us.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad roligt med en dag på Grönan! :-)

Förstår att du är livrädd för att bli vuxen, det är jag fortfarande! Fast jag snart fyller 27 och ska bli mamma. Det är läskigt att betraktas som vuxen, att ha ansvar för sitt eget liv och allt som händer. Men samtidigt är det spännande! Jag brukar alltid försöka tänka att livet blir vad jag själv gör det till, att det är jag som styr och att alla mina val är just mina. Många många gånger har jag gjort fel, tokigt och alldeles uppåt väggarna. Men det är det som format mig, som gjort mig till den person jag är idag.

Jag tror det kommer gå jättebra för dig! Du verkar vara en sån klok tjej! :-)

11:08 fm  
Blogger Maria said...

Ja den var inte fel :)

Jo du har absolut rätt. Jag får helt enkelt inse att livet tar inte slut om jag råkar göra några misstag. Man får väll ta en dag i taget och se vart det leder en :)
Tack så mycket!

11:11 fm  

Skicka en kommentar

<< Home