Photobucket - Video and Image Hosting

torsdag, maj 18, 2006

Äntligen har vi träffats!

Idag var det studiebesök på TryggHansa för mig och fem andra i klassen.
Jag var lagledare och lekte dagisfröken hela vägen in till stan. Vilket betyder att jag räknade in dem och bad dem hålla varandra i handen, Joh såg ut att vilja slå mig.
Jag insåg hur smarta folk i min klass är. Kolla bara de här dialogerna
B; Kan vi inte stoppa in dig Maria i den där kyrkan?
-Kollade vart hon pekade och började skratta-
Ballerinan; Hallå det där är ingen kyrka! Det är statshuset!
N; Va? Jag trodde också att det var en kyrka.
Sen var det någonting mer som jag inte kommer ihåg just nu... Hur som helst så är det väldigt roligt att vara med dem eftersom man alltid skrattar.

Studiebesöket gick jättebra. Mannen och kvinnan som ledde runt oss var jättetrevliga. Sen fick vi varm choklad också plus lite presenter som ficklampa och skoputsare... mysigt värre.

Efter studiebesöket åkte jag till ett ställe en bit från stan som jag redan glömt namnet på. Z någonting haha. Har bott i Stockholm hela mitt liv men där har jag då aldrig varit.
Det började med att jag ringde T som fick förklara hur jag skulle gå. Men eftersom jag är alldeles för trög så fick hon komma och möta mig istället.
Blev ett stort kramkalas och en kommentar från henne där hon sa "vad kort du är" hallå 163 cm är inte kort! Okej kanske lite...
Efter det fick jag träffa folk från hennes klass (de bor i Göteborg men är på klassresa här i Stockholm) Killarna vart nyfikna på mig. "Vem är den där 08an?"
Jag sa att jag var T's syster, men det trodde inte N på som en av dem heter.
Han sa att vi var tvugna att säga eftersom han var nyfiken, jag log bara och sa "då får du fortsätta att vara nyfiken"
De fixades köttbullar och makaroner och jag fick äta där, tur det eftersom att jag var hur hungrig som helst. Hungern valde att komma tillbaka efter studiebesöket och det var då inte en liten hunger heller. Men ändå vart jag mätt på en väldigt liten tallrik mat, verkar som att min magsäck har minskats den senaste tiden.

Efter maten gick vi till en fotbollsplan där de skulle spela brännboll. T ville inte vara med så vi tog poängen istället från sidan. Det var helt okej, fick prata med T om det mesta. Synd bara att min jacka var tunn, började frysa. Fick hoppa lite på stället så att det blev bättre.
Bakom fotbollsplanen var det någon springtävling där äldre människor deltog. Jag hejade på några, då vart de glada.
Efter brännbollen började dem spela fotboll istället och då gick jag och T tillbaka till vandrarhemmet som de bor på. Vi gick till hennes rum och åt lite godis och pratade. Efter det var jag tvungen att gå hem, tiden går alldeles för fort ibland!
Så nu är man hemma igen. Men det var himla kul att få träffa T! Vi började prata genom en sida på Internet som vi både var medlemmar på. Så i ett år ungefär har vi haft kontakt över msn och det här var första gången som vi träffades på riktigt. Det var riktigt skoj! Så skönt att det var så lätt att prata med henne, det var inte stelt någon gång.

Hoppas ni andra också har haft en bra dag. // Maria
Miracles happen ones in a while if you believe

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag är så glad att ni har träffats! Avis också faktiskt.. haha
I sommar ska jag å några kompisar till Gbg, du kan ju med åka dit då, så kan du, T, jag å mina andra kompisar träffas ;) hehe
/Skåningen

6:56 em  
Blogger Maria said...

Jaharå! Räknas med mig ;)
Men du och jag har ju träffats! Även om du var lite febrig och.. inte så värst social haha

6:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home