Photobucket - Video and Image Hosting

onsdag, maj 17, 2006

Tuffa maj

Nu när Idol är ur ens tankar så har man börjat inse hur mycket man har i skolan.
Så idag ska jag jobba med historiauppgiften, imorgon idrottsprovet + Fika och på fredag ska jag jobba med exceluppgiften. Sen fortsätter det likadant nästa vecka. Helt galet.
Varför måste alla lärare sätta allting sista månaden i skolan? Nu vill man ju bara ta det lugnt.
Men men.. sånt är skolans värld. Nästa år börjar man i alla fall i trean, då blir det också en praktik på tio veckor så det ska nog bli ett skönt år.
Jobbiga blir bara att bestämma vad man ska göra med sitt liv. Plugga utomlands? Plugga i Sverige? Jobba utomlands? Jobba i Sverige?
Jag har faktiskt ingen aning, även om mina föräldrar verkar veta exakt vad jag ska göra, eller deras åsikter är olika. Mamma; du bör jobba utomlands, jag ångrar verkligen att jag aldrig gjorde det!
Pappa; Du ska plugga på högskola! Jag gjorde det inte och jag vet hur svårt det är att få jobb idag om man inte har pluggat där.
Jag var naiv när jag trodde att man fick bestämma över sitt eget liv när man fyllde arton.
Hur som helst, hoppas ni andra har mer koll på era liv.
Ha det bra // Maria
You should make dreams come to life

3 Comments:

Blogger Lisa said...

Coolt, jag som trodde att det bara var vår skola som hade idrottsprov! :)

6:42 em  
Blogger Maria said...

Så ni har det också? :)
Tyvärr måste vi gå 6 km efter provet oxå..

7:22 em  
Anonymous Anonym said...

Föräldrar har en tendens att vilja leva ut sina drömmar genom sina barn.

5:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home