Photobucket - Video and Image Hosting

fredag, april 07, 2006

Kämpa för det ni har!

Man läser väldigt ofta om skilsmässor nuförtiden.
Idag är det ungefär lika vanligt som att dricka mjölk.
När min pappa var i tonåren skilde sig hans föräldrar. Då var det fortfarande ganska ovanligt.
Men när mina föräldrar gjorde det för fem år sedan var det knappt någon som reagerade.
Detta tycker jag är synd.
Skilsmässor borde inte tillhöra vardagen!

Anledningarna till att skilsmässor och andra upprott mellan par beror nog på många anledningar. En kan vara att det finns många fler möjligheter att träffa någon annan idag än vad det var förut. När man träffar någon så slutar många att gå ut lika mycket. Men idag har vi Internet också. Det är lätt att dela känslor, berätta saker som man aldrig skulle våga med någon annan. Man kan få för sig att personen över datorn förstår en mycket bättre än vad ens egen partner gör, men ibland handlar det ju inte om det. Självklart är det lättare att prata över datorn! Man behöver inte se varandra i ögonen, och om man inte har några gemensamma vänner så vet man också att det stannar hos den.
Men är det någonting att ge upp sin relation för? Går det inte att lösa sina problem på andra sätt?
Har ni svårt att prata med varandra? Ta upp det!
Pussas och kramas ni inte lika mycket längre? Ja men börja göra det då!
Hitta tillbaka till hur relationen var i början, vad har förändrat sedan dess, och finns det någonting man kan ta tillbaka?

Det jag försöker säga är att många ger upp för fort idag. Skyll inte allt på den ni är tillsammans med, ni själva får också bidra med någonting.
Nu när våren kommer är det ännu mysigare att ha någon.
Kämpa, älska och lev! Delad glädje är dubbel glädje

Jag själv som är singel får istället hitta på andra saker, umgås med vänner, njuta av att solen skiner allt oftare.
En dag finner nog kärleken även mig.

Det var allt för denna gång, ta hand om varandra // Maria
So I'm following the sound, sound of my heart

5 Comments:

Blogger Maria said...

Då träffades ni när du var lika gammal som jag är nu =)
Så himla kul att det har hållt för er och att ni kämpat när det varit tugnt!
Fler borde göra som ni gör!

5:31 em  
Blogger . said...

SÅÅÅÅÅÅ BRA SKRIVET MARIA.
Eloge till dig alltså. jag vet inte hur jag ska säga för att du ska förstå hur bra det där var, MEN RUKSIGT BRA SKRIVET. :)

9:07 em  
Blogger Maria said...

Vad gullig du är Johanna!

9:58 em  
Blogger Anna said...

sant, det är alltid lätt att ge upp, när det känns lite tufft i en relation, men om man inte lyckas kämpa sig igenom de onda banorna bli relation självdestruktiv och självdöende...

8:48 fm  
Blogger Maria said...

Jo precis, jag menar inte att man ska kämpa för någonting som är lönlöst. Jag vet en som tex är den enda som kämpar i sitt förhållande. Man orkar inte själv om man inte får någonting tillbaka.

9:47 em  

Skicka en kommentar

<< Home