Photobucket - Video and Image Hosting

tisdag, november 13, 2007

Min bebis

nu har jag snart haft älskade lilla theo i en och en halv vecka.
man har redan hunnit få en fin kontakt och jag har insett att det finns mycket att älska i en så liten hund. han är otroligt envis, som mig och det är omöjligt att få honom att ligga i sin egen säng. så just nu har jag en madrass på golvet och sover bredvid honom för att få någon sömn. jag får ta kampen senare istället.

promenaderna var svåra i början, han följde bara efter mina fötter eller satt stilla. nu har det börjat gå lite bättre. idag var han ute i snön för första gången, på vissa ställen var det lite för djupt så jag fick gå i förväg och göra spår åt honom, haha!

har anmält oss till en valpkurs här i närheten så det ska bli roligt. träffa lite andra hundar och träna lydnad och trix.

dags för skola, ciao.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

vad är det för ras på din hund???

Själv har jag en svart dvärgpudel på 3 år.

Du kan väl lägga upp bilder??

10:16 em  
Anonymous Anonym said...

Lär upp honom rätt från början bara. Var inte så rädd att vara hård mot honom, det är han som ska göra som du vill, inte tvärtom! Och lär honom lite trix också, alltid kul. :)

11:15 em  
Blogger Maria said...

anonym; han är en chihuahua, bild kommer :)

jacob; jo men de gör jag. sovgrejen är ett undantag för om jag kämpar varje natt får jag ingen sömn alls.

1:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home