Photobucket - Video and Image Hosting

måndag, november 12, 2007

03.09

så mycket är klockan just nu. vad gör maria uppe?

ni anar inte vilken hemsk mardröm jag hade.

jag drömde att jag var och klättrade på ett berg tillsammans med min syster anna. hon var lite högre upp. samtidigt som jag kollade ner och insåg hur högt det var så sa anna något i stil med "förstår du att vi alltid kommer bo hemma. det är det våra föräldrar förväntar sig, så det måste vi göra"

jag vägrade och insåg att det var en fånig dröm, så då gjorde jag som så måga gånger tidigare och försökte ha egna regler. så jag hoppade från berget, för att testa. och började falla. men sen blev allt brunt medan jag fortfarande föll. och det blev som en höjningskillnad, och min tanke blev att om jag fortsätter neråt så kommer jag till döden. skrattade åt tanken att vi alla skulle ner mot helvetet.

sen var jag plötsligt hemma i min säng hos pappa, skakade så kraftigt att det verkligen kändes och så låg det ett kuvert bredvid mig. det var döden och jag skulle ta den för jag var död. och pappa satt bredvid mig och sa att man aldrig skulle utmana ödet för då går det så här.

jag kan inte somna om nu.