Photobucket - Video and Image Hosting

torsdag, december 14, 2006

tåg sätter igång hjärnan

jag tänker mycket och ofta. ibland är det helt meningslösa saker och andra gånger kan jag vara helt borta i mina tankar och vara inne på väldigt djupa saker.
jag insåg när jag praktiserade att det var mest när jag satt i tåget. antagligen för att jag då fick en stund för mig själv i fred och det är just då som man har tid att bara... fundera.
jag har flera gånger tänkt "det ska jag skriva i bloggen om" men sen när jag väl har kommit hem så har jag antingen glömt det eller inte orkat.
så jag borde önska mig en laptop i julklapp! haha
då kan jag alltid skriva ner mina tankar så fort som hjärnverkstaden sätter igång ordentligt.
för det känns just nu som att jag inte skriver om meningsfulla saker alls här på bloggen och jag har börjat skriva mer sällan igen.
kanske blir det bättre när man får julvila.
sen är det också att nu är det så många som jag känner som läser bloggen. så jag får hela tiden tänka på vad jag skriver och det slutar med att jag raderar alltihop.
för visst skulle jag vilja berätta om det som hände i helgen, men det kan jag inte för det borde inte du och du läsa.
och jag skulle gärna skriva om en annan sak men det borde inte han läsa.
ja, ni ser. det funkar inte.
men det jag kan skriva är att om fyra dagar blir jag arton!
och varje dag som jag kommer hem från skolan nu så hoppas jag att det ska ligga en lapp på köksbordet där det står "värkerna har startat, jag ringer så snart jag kan" men inte än. cornelia är fortfarande i magen och jag lär tappa tålamodet snart. vill ha bebis snart!
fast försig är det nog bättre att hon kommer på söndag. för på lördag kommer släkten + joh för att fira mig och då kan det nog bli lite stressigt med en nyfödd bebis också. så allting kanske är som det borde i alla fall.
nu ska jag fortsätta se days.
ciao!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Känner igen mig sjukt mycket i det du skriver. Jag tänker också massor på tåget från och till praktiken. Och som du, "det där ska jag skriva i bloggen" så är det glömt sen :D

3:50 em  
Blogger Maria said...

hahah ja det är inte lätt :P

5:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home