Photobucket - Video and Image Hosting

tisdag, november 28, 2006

Sociala områden

det är lite komiskt var man pratar med flest människor här.
vissa hälsar man inte alls på när man går förbi. men hissen och kopiatorrummet verkar vara de nya fikarummen för där pratar folk med varann och med mig som om vi hade känt varandra i evigheter, trots att det är första gången man ens säger hej till varandra.
som en kvinna här. jobbar på samma avdelning och jag har sett henne många gånger.
men i förra veckan hamnade vi i samma hiss när jag skulle hem och då började hon ställa frågor om jag trivdes och tillslut, när vi var på väg ut från byggnaden, så pratade hon friskt om sina barn och vad de skulle göra i helgen.
nu pratar vi lite med varandra så fort vi ses.
i kopiatorrummet har jag också börjat prata med flera personer när man väntat på utskriften. himla trevligt faktiskt, att det är så enkelt.
så jag antar att det är där jag ska ställa mig när jag saknar socialiteten.
nu ska jag fortsätta med en power point presentation. min handledare ska ha den när han pratar för våra finekettor. han tycker även att jag ska stå och prata inför dem. oh no, don't want that.
ciao!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Självklart ska du också stå och prata ;)

12:50 em  
Blogger Maria said...

haha tyst med dig!

1:24 em  

Skicka en kommentar

<< Home