Photobucket - Video and Image Hosting

måndag, november 27, 2006

inte viktig

jag vet att det är fel av mig att reagera så här. jag borde istället vara jätteglad och bara tänka på att mitt syskon kommer snart, och det är klart att jag är glad.
men... troligtvist kommer vi fira mig först efter julafton. jag fyller år en vecka innan.
ni kanske inte ser det som en stor grej men jag blir arton i år och det borde vara en stor sak. men ingen i släkten kommenterar det ens. allting handlar om julafton och syskonet och kusinen.
jag är van vid att det pratas mycket om julafton men nu känner jag mig helt utkonkurrerad. det är ingen som bryr sig. vi tar det senare bara.
men hur speciellt kommer det kännas när vi firar mig kanske den 27e eller 28e? Jag kommer fira julafton före det att jag fyller år och det har jag aldrig gjort förut.
jag kanske är egoistisk men allting känns så fel.

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men gumman så ska det ju inte vara. Jag förstår att syskonet e viktigt och så, men du fyller faktiskt 18 år det är en stor grej, det kommer inte flera gånger då du fyller 18 år. Att fira 18 års dagen långt efter att man fyllt år e inte samma sak.

Jag tänker då ialla fall fira dig den 18e december!

6:55 em  
Blogger Maria said...

du är bäst!

7:20 em  
Blogger Sandra said...

Att fylla 18 är en stor grej, jag skulle ha reagerat som du.

Känner mig jättetjatig (skrivit detta till massor men ändå). Har precis skrivit ett låångt inlägg om komvux. Vet du hur det kommer att bli????, jag måste plugga upp mina betyg för att komma in på den utbildningen jag vill och är nu livrädd att det inte ska gå att göra längre.

Hoppas att du får en bra dag den 18:e december

8:19 em  
Blogger Maria said...

Tack så mkt! värmer massor.

jag tror att jag oxå behöver läsa på komvux för att komma in på linjen som jag vill. Vet inte riktigt hur det fungerar men kolla upp med en studievägledare på din skola :)

8:21 em  
Blogger Sparkling said...

Vilken dag är cornelia planerade till?
självklart e din 18års dag viktig men kanske du kan fira med dina kompisar?
förstår hur de känns min födelsedag har alltid överskuggats av julhelgen å nyår eftersom ja e född mitt i, i nåra år firade ja på våren för att de skulle bli mer utspritt me paketen å mer uppmärksamhet till mej men nu när ja e äldre känns de mer som om man vill fira när man väl fyller för de känns mer som de e åldern å dagen som e viktig å inte paketen.

9:19 em  
Blogger Sparkling said...

och juste kan du itne fira med dina mammas sida på din dag?

9:20 em  
Anonymous Anonym said...

Jag är också decemberbarn (16:e) och det är verkligen blä. Har dessutom inte pluggat hemma sedan jag började gymnasiet så ingen av mina "stora" födelsedagar har jag kunnat fira hemma. Det är inte alls samma sak att fira ett annat datum!
Hoppas du hittar en bra lösning till sist!

9:41 em  
Anonymous Anonym said...

*skrattar lite*
Det blir rena festen ju 14e, 16e o 18e december :P

10:37 em  
Blogger Maria said...

Sprakling; Jo jag ska ju på krogen med kompisar men jag fyller år på en måndag så vi går först slutet av veckan.
Hon är beräknad till dagen innan min födelsedag.

Mammas släkt bor i Finland...

Aradil: Aaa jag vet det känns så fel. Min syster sa att hon ska fira mig och om ingen annan gör det så bjuder hon mig på restaurang, haha den tjejen är söt.

Paks; Haha ja verkligen!

9:36 fm  
Anonymous Anonym said...

Gud vad söt din syster är. Hon kan ju va riktigt gullig när hon inte ska ha datorn ;)

11:09 fm  
Blogger Maria said...

Haha ja hon har sina stunder den flickan tihi

12:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home