Photobucket - Video and Image Hosting

söndag, oktober 08, 2006

Utmanad

Blev utmanad av söta Fröken Fräken så här kommer min lista.

Körkort ( ) Borde kanske fylla 18 först..
Bil (x) Mina föräldrars bilar är även mina bilar, ja men jo!
Matservis ( ) Är det för att klockan är över tolv eller för att jag bara är dum som jag inte fattar?
Soffbord (x) Ja, är det vanligt att inte ha det? Läskigt
Ica kort ( ) Nej inte jag
Hemförsäkring (x) Ja det har man, eller familjen
Eget boende ( ) Nix
Fast inkomst ( ) Jag antar att inte studiebidraget räknas? Haha
Köksbord (x) Ja... har man maten på golvet och äter annars?
Finglas (x) Jaharå! På tal om finglas. Jag har beställt ett från skolan där det kommer stå antingen mitt namn och "Student 07" eller Finek istället för mitt namn. Har inte bestämt mig än men det kommer vara i guld i alla fall. Spännande att vänta på resultatet!
Betalkort (x) Yes yes yes, hatar att shoppa med kontanter nuförtiden.
Toarullehållare (x) Vet att vi har en men just nu minns jag inte hur den ser ut. Min hjärna fungerar skrämmande dåligt efter midnatt!
Duschdraperi ( ) Nej vi har sånt där hårt... ja efter midnatt vare ja
Barn ( ) Nej, men längtar till den dagen då jag vet att nu är det rätt, nu vill jag ha barn.
Sambo/make/maka ( ) Jag är så singel som det går att bli. Dejtar inte, ingen som är intresserad, vad jag vet? Men nej det tror jag inte så äckligt mycket singel.
Spelar bingolotto ( ) Nej, nej, nej. Enda gångerna jag har sett på programmet är när mina favoritartister varit med haha.
Tippar på lördagar ( ) Nix, är för dålig förlorare för sånt där.
Internetbank (x) Yes, men jag har lyckats skriva fel lösenord tre gånger så för tillfället kommer jag inte in. Det löser sig.
Organiserat skafferi (x) Så länge jag vet var godsakerna finns så är det organiserat!
Färsk mat i kylskåpet (x) Ja såklart!
Slänger dina håliga sockar ( ) Haha jag är faktiskt dåligt på sånt. De ligger kvar i garderoben istället.
Går på reklamer på tv (x) Jo när jag är hos mamma brukar jag titta in på datorn på pauserna. Haha
Har fläckbortagningsmedel hemma ( ) Nej men jag vill allt köpa de där rosa medlet som jag också har lyckats glömma namnet på. Men de har ju en perfekt slogan.. hmm.. har jag glömt den med? Rosa nånting i alla fall.
Pensionsfond (x) Yes ofcourse. Mammas jobb så jag har väll alla fonder man kan ha haha.
Sopsorterar ( ) Nee.. det kan jag väll inte säga att jag gör.
Prenumerar på någon dagtidning ( ) Nix
Letar middagstips ( ) Nej, nej maten är det inte jag som lagar.
Blir arg när skorna inte står på sin plats ( ) Nej, det är ju oftast mitt fel..
Får majoriteten av post i räkningsform ( ) Kan jag väll inte påstå :D
Har en stavmixer ( ) Nix
Äter söndagsmiddag (x) Yes, söndagar äter jag också mat..
Försöker att inte svära ( ) Nää, svära kan vara så befriande när man inte kommer på bättre ord.
Sorterar tvätt (x) Yes, men endast färg i ena och vitt i den andra
Har en krok i badrummet märkt "gäster" (x) Jo det tror jag att vi har. Pappa fick i julklapp i alla fall eller när det var, men är inte säker på om de är upphängda.
Mobil abonemang (x) Jo men visst
Hemtelefon (x) Ja... bara mobil skulle bli dyrt
Veckohandlar (x) Jag brukar följa med mamma en gång i veckan när jag är där, om jag inte är alldeles för trött förstås.
Medlem i hyresrättsföreningen ( ) Nix
Gardiner (x) Jorå, gröna här hos pappa
Dukar (x) Jorå det har vi.
Överkast (x) Yes, gjorda av min mormor. Grym är vad hon är.
Kuddar för prydnad (x) Två rosa hos mamma
Fler än 5 kryddor hemma (x) Hela skåpet är fullt av kryddor!
Fruktskål på bordet ( x) Yes, blandat bananer och äpplen. Fick höra på naturkunskapen att det inte är bra. bla bla bla i äpplena gör att bananer blir brunare snabbare.

Så då var man klar med listan.. Nu utmanar jag:
MissTaken
Niffin
Sparkling
Pakselinan

Så fina listor tack! :D

5 Comments:

Blogger niffin said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

2:24 fm  
Blogger Thina said...

Du tänker på Vanish du! ;)
Slogan är inte så svår; "Lita på rosa"
Men det gör jag inte, hörde av en kompis att det inte funkar alls! :P

9:44 fm  
Anonymous Anonym said...

Matservis gumman, du vet tallrikar o småtallrikar. det har du nog två uppsättningar av ;)

9:57 fm  
Blogger Maria said...

Catherine; Jaaa lita på rosa!! Ja var alldeles för trött igår :

Paks; Ja men jaha! Haha

3:49 em  
Blogger Sparkling said...

ska bli =)

11:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home