Photobucket - Video and Image Hosting

lördag, oktober 07, 2006

Stallet och spöregn

Ibland är det bra med vänner med körkort. När jag skulle till stallet idag så spöregnade det. Från bussen är det en kvarts gångväg och det var jag väll inte särskilt pigg på. Men då ringde E och sa att hon kunde hämta upp mig vid busshållsplatsen så att jag slapp gå, woho! Hon fick nämligen körkort för ungefär en vecka sedan. Själv är man inte ens arton än, sorgligt haha.
Ridningen gick bra, hade Nala igen, jag vet jag är omöjlig men hon är så underbar och det verkar som om det bara är jag som ser det.
Vi hade markarbete vilket betyder att man hoppar över lägre hinder för att träna hopptekniken och liknande. Först var hon lite väl snabb men när jag fick henne att lugna ner sig så gick det bättre.
Min ridlärare L var elak, sista fem minuterna fick vi stå upp i lätt sits och hade jättekorta stigbyglar. På svenska betyder det enorm smärta för knä, lår och vader. Fem minuter! Jag trodde på allvar att jag skulle ramla av som mina ben darrade.
Men bra träning var det helt klart så jag borde inte klaga så lite som jag tränar. Tror många skulle bli förvånade om jag berättade att för ett halvår sedan så tränade jag fyra gånger i veckan. Handboll två, dans en och ridning en. Så där har det varit hela mitt liv, kanske är det därför som jag får ont i hjärtat? Jag har helt enkelt överansträngt min kropp. Usch, gillar inte alls.

Nu ska jag se om jag kan sno lite bulldeg från pappa.
Vi hörs senare // Maria
A voice to calm you down

2 Comments:

Blogger niffin said...

Onda darrande lår!! *får en
gigantisk flashback*
Hu, det är h e m s k t !

2:26 fm  
Blogger Maria said...

Jaa verkligen! Jag går lite skumt idag också.. hehe

3:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home