Photobucket - Video and Image Hosting

fredag, oktober 06, 2006

Skinny girl och hårklippning

Okej så hela fredagen kanske inte är förstörd. Ett prov är inte hela världen och vem vet? Som Paks sa, det kanske gick bättre än jag trodde.
Efter skolan så klippte jag mig. Åh vad nöjd jag blev! Äntligen en frisör som förstår exakt hur jag vill ha det. Känner mig lite fåfäng som gör olika miner framför spegeln hela tiden. Det är sjukt, jag kan inte bara stå framför spegeln, titta på mig själv, avgöra hur det ser ut, och sen gå därifrån. Nej jag måste göra miner och puta med läpparna och se konstig ut på alla möjliga olika sätt innan jag är nöjd. Joh fick ett smakprov idag framför spegeln utanför klassrummet idag. (Den spegeln som vi står framför varje dag. Yes, en drog) Ja inte tror jag att hon tyckte att jag var vacker inte men fan vad jag skrattade haha.

Så över till något mindre roligt. Jag såg på bandet från när vi var uppe på farfars land med släkten i somras. Mycket jag och F blev det, åh den lilla sötnosen saknar jag massor.
Hur som helst, jag badade också med mina kusiner och såg mig själv i bikini. Jag trodde inte att jag var smal när det var som värst. Det där var första juli, typ precis innan allting vände igen. Det är helt sjukt hur smal jag var. Inte konstigt att släkten börjat undra om det är någonting som jag mår dåligt över. Jag blev rädd för mig själv. Jag tänker aldrig se ut så där igen.
Nu hoppas jag verkligen att det stämmer för det är så otroligt lätt att falla dit, jag vet om någon.

Nej nu vill jag avsluta inlägget med något glatt så jag kan säga att dagens läxor är klara! Blev nöjd med min skrivning till etiken så jag hoppas att min lärare också blir det. Inlämmningar är bättre, då vet man exakt vad det är som man ska göra.

Ha det bra // Maria
If it's wrong to love you then my heart just wont let me be right

6 Comments:

Blogger Thina said...

Att säga att det var "bra" att du blev rädd för dig själv ska jag väl inte, men jag är glad att det går åt rätt håll nu!
Och bara så du vet; om du nånsin gör så mot dig själv igen, DÅ JÄVLAR!

Älskar dig! :)

7:07 em  
Anonymous Anonym said...

Har jag sagt det?! Oj oj oj vad klok jag var då :P

Det är precis som Thina säger, "bra" att du blev rädd för dig själv, för det visar ju att du har kommit en bra bit på väg att aldrig hamna där igen.

Du är min gosegumma och jag vill inte att något ska hända dig då tar jag första bästa färdmedel upp till dig o ger dig hut ;)

Älskar dig gumman o kram!

7:34 em  
Blogger Maria said...

Catherine; Nee men jag vet vad du menar. Du var ju en av dem få som verkligen förstog vad som hände.

Du vet att jag älskar dig me :)

Paks; Hahah förvirrade du :P Men jag är ganska säker på att det var du i alla fall haha.

Haha ja det kan ju vara bra att veta :P

Ja känner mig älskad idag! tihi

7:58 em  
Blogger niffin said...

Håller så med Pakselinan & Catherine! Och bara det att du kan se det, betyder att du kommit långt. *kramar*

8:02 em  
Anonymous Anonym said...

Det var visst jag som sa det, jag läste igenom kommentaren från tidigare idag ;)

Klart du är älskad, du är alltid älskad!

9:12 em  
Blogger Maria said...

Soul_Bird; Hihi tack så mkt :) Jo du har nog rätt

Paks; Haha ja men de va väll de ja sa :p

Ja ibland är man lyckligt lottad :)

3:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home