Photobucket - Video and Image Hosting

måndag, oktober 02, 2006

Alltid någonting

Det är helt sjukt hur less man kan bli på saker. Som det här med mitt hjärta, i början kunde jag inte vänta tills jag kunde få åka till sjukhuset och reda ut allting. Nu får jag ångest av bara tanken. De tar bara en massa tester och slarvar bort papper. Svensk läkarvård suger! Visst är vi jättebra när det kommer till akut, då har vi riktigt bra läkare som hjälper än.
Men vi andra då? Vi som inte verkar sjuka, när ska de ta hand om oss? Nej vi får ägna massor av tid i väntrum och ens föräldrar kommer med meningslösa bortförklaringar. Öööh du dricker nog för mycket äppeljuice, sitter för mycket vid datorn...
Fan heller. Borde inte typ väldigt många fler ha hjärtfel då?
Nu måste jag till läkaren igen. För min hud. Jag blir jättelätt torr och har testat det ena efter det andra, ingenting fungerar. Alltid samma sak, åk till vårdcentralen. Där arbetar idioter som inte är tillräckligt bra för den riktiga sjukvården, och det märks för de hittar ju på en massa saker. Sitter och läser i böcker halva tiden för att lära sig mer om det man undrar. Ger ut penicillin till än och säger "du har halsfluss" fast man har körtelfeber och det då är livsfarligt att äta medicin.
Som ni kanske förstår känner jag inte för att återvända men tydligen ska de återigen få ge mig ett recept på någon kräm som inte hjälper alls och jag kommer att se mig i spegeln med ångest, kladda på concealer som bara gör saken värre och sen kommer jag att gå till skolan och hoppas att ingen märker.
När kommer allting ta slut?

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Gumman då, jag förstår verkligen hur trött du är på svensk läkarvård, de ger blanka fan i dem som inte ser sjuka ut.

*kramar om*

4:54 em  
Blogger Maria said...

aaa verkligen, kanske borde jag fixa en akutsjukdom så att de ser mig direkt..

5:10 em  
Blogger vandrarvild said...

Har du torr hud så lägg om kosten aningens, om du vill kan jag kolla upp det där lite närmare, men det brukar funka om man äter annorlunda, lägger till en jävla massa b-vitamin, skippar en och annan dusch(man KAN vara ren ändå) och så vidare.

11:15 em  
Blogger Maria said...

Åh du är en ängel! De fåru gärna göra om det inte är väldigt jobbigt.

4:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home