Photobucket - Video and Image Hosting

måndag, oktober 09, 2006

Ballerinan gör bort sig

Efter skolan idag gick jag till centrum för att kolla efter lite kläder. Hittade en ganska fin röd basker som påminner mycket om den Ashey Olsen har men den satt ändå inte perfekt så jag köpte den aldrig.
Hittade efter det ingenting som jag ville ha, eller jo det var klart att det fanns men ingenting som jag verkligen var tvungen att köpa. När man är fattig student som jag själv så har man inte riktigt råd att lägga pengar på kläder som "fungerar". Perfekt ska det vara.
Kände mig besviken när jag återigen inte hade hittat någonting så jag tog ett impulsbeslut och åkte in till stan. Ringde mamma på tåget och frågade om hon hade haft lunch redan men det hade hon inte som tur var. Vi bestämde oss för att mötas vid Åhlens klockan tolv och jag la på. Läste Elle på vägen till stan och kollade efter lite shoppinginspiration. Blev istället att jag läste en artikel om lycka.
Fem över tolv var jag framme vid Åhlens och kramade om min mamma. Hon frågade om jag hade ätit vilket jag inte hade, sicken tur för hon bjöd mig på kebab! I love you mum.
Jag förklarade att jag inte hade ringt för att hon skulle köpa kläder till mig utan för att det kunde vara kul med lite sällskap. Mamma verkade glad över det, ja fram till det här.

Ballerinan; Mamma bäst att vi rättar till kläderna ifall Stockholm Street style..
- Ballerinan sneglar på sin mor -
Ballerinan; Eller förresten, jag tror inte att du behöver oroa dig.

Tror ni att hon gillade den kommentaren? Nää. Men jag menade inte att vara elak! Det bara ploppade ur mig haha. Inte är det så att min mamma är särskilt otrendig, men hon hade sina arbetskläder på sig och de är väll inte särskilt heta kanske. Hihi jag var nära på att bli utan mat så smart som jag är.
Men det glömde hon snabbt och frågade istället vad jag tänkt köpa mig. Ingen aning svarade jag, fast berättade att jag gärna ville ha en röd basker.

Basker blev det inte, men däremot gråa leggins och en mörklila lång tröja, båda från GinaTricot. Den affären har verkligen blivit en drog! Men den är så perfekt när man behöver billiga fina kläder. Billigt var det också, legginsen gick på 99 kronor och tröjan på 129. Bilder kommer imorgon eftersom att jag ska ha på mig dem till skolan.
B-vitaminer köpte mamma till mig också, de ska vara bra för hud, naglar och hår. Hoppas att det kommer hjälpa! Vi avvaktar för att se men blir det ingen förändring så kommer vi ringa en hudläkare. Nu ska det allt hända saker.
På apoteket köpte jag även ett rosa band, klart man ställer upp i kampen mot bröstcancern!
Nu är ballerinan dessvärre pank. Hade tänkt spara nästa månads pengar för att storhandla den 9 november då Viktor och Rolfs kläder kommer till H&M, men nu när jag har beställt Agnes skiva och även filmen American Dreamz med Mandy Moore så är jag nog pank även nästa...
Oj, detta inlägg vart klart ytligare och längre än vad jag tänkt mig.
Kan avlsluta med att berätta att jag är på riktigt bra humör. Bara för att jag köpt kläder? Nix, även om det självklart bidrar. Men det stora leendet på läpparna, det som även får ögonen att glittra, beror på att min kära vän inte behöver opereras! Lite blåmärken men inget mer än så, gissa om jag är glad!

Nu ska jag tillbaka till avtalen i affärsjuridiken.
Ha det bra// Maria
Baby you're the one I need tonight

6 Comments:

Blogger Sparkling said...

du måste slutat skolan tidigt?

5:26 em  
Anonymous Anonym said...

Ballerinan slutar skolan 11.20 :P
Själv e man bara glad att Ballerinans kompis inte behöver opereras för annars hade Pakselinan fått en sömnlös natt, hade inte gjort så mkt ialla fall! men kebab vad gott!

6:55 em  
Blogger Maria said...

Sparkling; Ja som Paks sa så slutar ja 11.20 på måndagar :)

Paks; hihi du e gullig som bryr dig :)
aaa kebab är jättegott!

8:51 em  
Blogger Aradil said...

Vad skönt med din kompis :)
Och grattis till klädinköpen - alltid kul med något nytt!

12:06 fm  
Blogger niffin said...

Härligt - både goda & roliga nyheter för dig!! :D

3:48 fm  
Blogger Maria said...

Aradil; Ja precis - till båda :)

soul_birld; Aaa det är svårt att inte vara på bra humör nu tihi

5:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home