Photobucket - Video and Image Hosting

fredag, september 01, 2006

Blodprov över

Blodprovet över!
Kom till vårdcentralen vid nio "eftersom att vi kunde få vänta länge".
Det var en före oss. Vi väntade i tio minuter, oj vilket plåga. Haha eller inte.
Jag fick mindre panik när jag fick veta att jag hade så kort tid på mig att förbereda mig.
När jag gick in till rummet tog jag av mig jackan och satte mig ner. Kvinnan som skulle ta blodprovet hade jag inte sett förut. Det gjorde mig inte direkt mindre orolig. Hon jag gillar allra bäst (åh ja jag har tagit blodprov tillräckligt många gånger för att kunna utvärdera människorna) var inte där så vart jag mer nervös.
Förklarade att jag är rädd för blodprov och att jag inte ville se nålen. Hon lät mig ligga ner i stolen vilket var skönt men jag var fortfarande nervös.
Så när hon skulle sno blod från mig så kom det ingenting, hon sa åt mig att ta djupa andetag men nervositen låg över mig som ett täcke så kärlen stängdes igen.
De försökte att prata med mig.
Läkarn; Vad vill du berätta?
Ballerinan; Att jag hatar blodprov.
Läkarn; Men kanske någonting mer positivt?
Ballerinan; Att det snart är över.

Hehe jag vet jag är bäst på att sammarbeta.
Hon bytte arm sen och där kom det mer blod... så nu är man klar!
Gick och köpte en chokladkaka (förlåt pappa men jag tyckte att jag fötjänade den) han gav mig nämligen pengar till frukost hehe.
Sen senaste Cosmopolitan i handväskformat för pengarna jag fick av mamma. Jag har också köpt två presenter till min lillasyster men det kan jag inte säga vad det är eftersom hon läser min blogg ibland, men jag hoppas hon blir glad i alla fall.

En jätteglad nyhet denna jobbiga fredag är att pappa ringde mig när jag gick i centrum. Han har jobb till mig! Ja bara den här helgen men i alla fall. Ska jobba på hans sambos företag. Efter helgen kommer jag att ha fått runt 700 kronor. Shopping!! Fast jag lär väll få pengarna först i slutet av månaden men i alla fall. Åh nu ska jag planera vad jag kan köpa. Så kul!

Ha det bra // Maria
I can't hate you anymore

5 Comments:

Blogger MissTaken said...

åh så skönt det är över och att det gick rätt så bra ändå!! Kul med lite jobb och cash ;D *kramar*

12:51 em  
Blogger Maria said...

Jaharå! Så dagen blev bättre ändå :P Men inga fler blodprov nu! Aldrig!
Sen får ja hoppas att de inte e någo fel med mina värden..

12:52 em  
Blogger MissTaken said...

*håller mina tummar* :D

1:08 em  
Blogger niffin said...

Härligt med en god nyhet också!
Plus Cosmo & att det är fredag. ;)
*haggs*

1:14 em  
Blogger Maria said...

Ja det är ju inte så dumt :)

9:20 fm  

Skicka en kommentar

<< Home