Photobucket - Video and Image Hosting

fredag, september 29, 2006

Finna sitt hem

Det har varit bra ett tag nu. Allting har känts så lugnt och skönt och när skit bara kommer från ett håll så har jag kunnat springa mot det andra.
Men nu kommer det från båda igen och jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag är fångad i mitten och det känns som om jag kommer att slitas i stycken. Men jag är så glad att min tid snart är här. Jag vill bara dra, ta mitt pick och pack och göra det jag känner för. Är så sjukt trött på att människan vill styra mitt liv, och en annan som säger hur misslyckad jag är.
Det räcker med att jag behöver fajtas med min egen självkänsla varje jävla dag. Att se mig själv i spegeln och hata det jag ser. Jag är trött på att gråta meningslösa tårar. Gömma mig bakom stängda dörrar och inbilla att minsta leende jag får betyder att allting är bra. Att nu kommer allting förändras. Jag går på det varje gång. Kanske kommer jag om bara någon vecka göra det igen.
Men just nu är jag så sjukt trött på det här. Varför ser dem inte att jag går sönder? Jag kvävs här. Jag vill bort från eländet och aldrig mera återvända.
Sex år har jag mått så här till och från. Efter sex år blir man jävligt trött på det.

8 Comments:

Blogger Sparkling said...

*stor kram* förstår hur de känns! allt de där med att man tror att de ska bli bättre! snart e du och dina nyckelben arton heja dig!

12:04 fm  
Blogger niffin said...

Spegeln är inte sanningen, jag lovar!! *kramar*

2:46 fm  
Blogger Maria said...

sparkling; hehe mina nyckelben.
Men du har rätt de är inte långt kvar tills jag kan göra som jag vill.

soul_bird; Gullig du är!

10:22 fm  
Anonymous Anonym said...

Du vet vad jag tycker, vi prata om det igår och jag vet hur det är, bara alltför väl. Jag säger som igår: Det är inte DU som är felet, det är DEM som är felet.

Älskar dig gumman och hoppas du mår bättre snart igen.

Kramar
Paks

10:56 fm  
Anonymous Anonym said...

Maria, du en av mina absolut bästa vänner. Jag har kännt dig i snart tre år, vilket inte är särskilt länge om man jämför med E & E, men du betyder otroligt mkt för mig. Precis som de gör. Jag vet att du mår dåligt över att du inte har den där "bästa" vännen. Men om det gör någon skillnad är du faktiskt bäst för mig. Bäst när det kommer till så mkt. Jag kan säga vad som helst till dig, du accepterar mig ändå. Du har verkligen ett hjärta av guld, man kan inte låta bli att le när man är med dig. Det betyder otroligt mkt. Även om du inte uppskattar det du ser i spegeln måste du uppskatta det spegeln inte kan visa. Du får inte missa att se det som finns där. Missar du det spelar det ingen roll vad spegeln visa, det betyder ingenting.

2:21 em  
Blogger Maria said...

Paks; Det är skönt att ha människor som dig :)

Johanna; Jag vet inte vad jag ska säga.. men fan vad du är underbar!

2:38 em  
Blogger MissTaken said...

vet inte vad som sker. Men känner igen mig i lite det du skriver...

*kramar om* du är min lilla cutiepie, inside & out!!

11:52 em  
Blogger Maria said...

snäll du är gumman :)

12:38 fm  

Skicka en kommentar

<< Home