Photobucket - Video and Image Hosting

tisdag, september 26, 2006

5 kändisfavoriter

Jag blev halvt nominerad av Johanna eftersom hon nominerade alla som läser hennes blogg.
Hade inget bättre för mig så jag kan väll lista mina fem kändisfavoriter.
Alla bilder ska gå att klicka för större.

Mandy Moore






Mandy Moore betyder sjukt mycket för mig. Det började redan för år sedan då jag tyckte att hon var världens vackraste kvinna. Vilket jag även tycker idag.
Men för ett och ett halv år sedan så såg jag filmen A walk to remember för första gången där Mandy spelar huvudrollen Jamie. Jag tyckte att hon var helt otrolig i sin roll och insåg att Mandy var mer än bara ett vackert ansikte. Hon sjunger också i sin roll och jag märkte vilken unik röst hon har som går rätt in i hjärtat.
Idag har jag sett alla filmer som hon har varit med i och även hört de flesta av hennes låtar.
Hon verkar också vara en väldigt ödmjuk människa och jag älskar att läsa hennes intervjuer.

Mary-Kate Olsen





Min nummer ett stilikon! Vem förälskade sig inte i tvillingarna Olsen när de var med i Huset Fullt?
I början gillade jag både henne och Ashley lika mycket men det var för runt två år sedan som jag började gilla henne bättre. Hon hade det jobbigt och många fans verkade vända henne ryggen när hon behövde stödet som mest.
Sen avgudar jag hennes stil, alltid först och den är alltid så klockren!

Cheryl Tweedy





Chezza som hon kallas är sångerska i gruppen Girls Aloud. (Ni ska höra deras nya singel something kinda ooh, helt underbar!) Jag älskar hennes röst och utstrålning. Hon är otroligt söt och verkar alltid vara så glad. Sen klär hon sig alltid i snygga kläder och frisyrer. Behövs det fler anledningar?

Ashley Olsen





Självklart är andra halvan av Olsen duon även en av mina favoritkändisar. Hon är jättesöt, jordnära och har en underbar klädstil, även om den ibland kan vara lite för tråkig. Hennes syster vågar sticka ut mera.

Agnes Carlsson





Jag gillade Agnes redan i hennes första audition nere i Göteborg förra året då hon sökte till Idol. Jag blev också väldigt arg när Sverige röstade ut henne och tänkte nästan inte ens fortsätta att kolla på serien. Men juryn var underbar och tog in henne som wildcard och hela sverige (ja de som följer idol) såg det underbara i henne som jag hade sett så länge.
Jag älskar hennes unika röst och har träffat henne flera gånger och hon är så snäll! En ung talang.

Oj det här inlägget tog lång tid.
Nu utmanar jag
Kerstin, Fröken jag och Stasia

8 Comments:

Blogger . said...

Aaaah.. nu förstår jag varför jag inte såg att du hade utmanat mig ju..
La inte märke till det eftersom det stod "Fröken Jag" och inte "Fröken Fräken".. jag bytte ju för ett tag sen så jag reflekterade helt enkelt inte alls på mitt gamla bloggnamn :) haha.
Nu jäsikens ska här tas an en utmaning!
Kramar

10:43 fm  
Blogger Maria said...

haha ja måste ha varit lite förvirrad hm.. *kikar på en sak*
länkarna! de står forfarande fröken jag därför som jag skrev fel, ska ändra det.
Hihi spännande :)

10:52 fm  
Blogger stasia said...

antar utmaningen när jag kommer hem ikväll. kul :)

11:35 fm  
Blogger . said...

Haha, ingen fara :) det är int så lätt ju ;)
Nu är det minsann klart iallafall, jäsikens vilken TID det tog att göra den där utmaningen.. oj oj.. haha..
Kramar

12:35 em  
Blogger Maria said...

Stasia; Okej spännande :)
Fröken fräken; Haha aa ja vet! Fick mellanspara o göra annat (därför den hamna så långt ner) ska in o kika på din!

3:49 em  
Anonymous Anonym said...

Jag ska anta utmaningen påminn mig bara, har lite ont om tid nu :/ men det kommer och så måste jag fundera en hel del!

5:35 em  
Anonymous Anonym said...

Liknar min lite, lite grand :)
Gillar faktiskt Ashleys klädstil lite bättre, kanske är lite tråkigare jag, haah!

8:46 em  
Blogger Maria said...

Kerstin; okaj ingen fara :)

fashiongeek; tihi okaj :)
nää de tror ja inte. hon är väll kanske mer modemedveten men mk går sin egen väg, blandar modet med sin unika stil o de är de ja älskar (o många hatar) :)

9:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home