Photobucket - Video and Image Hosting

söndag, augusti 20, 2006

Då var man utvilad

Ja då ska jag väll berätta lite mer om gårdagen.
Det annorlunda började redan vid elvatiden när jag stog framför spegeln i hallen och sminkade mig. En man med två stora hundar knackade på dörren och när jag öppnade sa han att någon hade slagit sönder framrutan på våran bil och att vi borde gå och kolla.
Jag var ganska chockad när jag gick till baksidan för att säga det till mamma som direkt vart arg och sprang iväg till bilen. Jag och syster som egentligen hade bråttom till buseen följde efter. Hela rutan var helt krossad! Det var andra människor runt omkring parkeringsområdet och de sa att det var tre till bilar som idioterna hade varit på.
Jag och syster fick lämna platsen för att springa till bussen istället. Vi bestämde oss för att inte tänka mer på bilen så att inte hela dagen skulle vara förstörd. Trots att det var väldigt svårt till en början eftersom att man var så arg.
Men det vart bättre när vi kom fram till Kungsträdgården och vi märkte hur lite folk det var där. Jag och A hamnade nästan längst fram! Vi satte oss ner på hennes tjocktröja och jag kollade på klockan. Fem timmar kvar. Vi såg några bredvid som spelade kort och insåg att det hade varit bra att ta med. Istället gick jag och köpte en tidning. Eftersom att jag redan har senaste numret av Elle och Glamour så fick det bli Veckorevyn. En tidning jag älskade förr men som gör mig irriterad tack vare Ebba. Visst är hon duktig i sitt arbete men måste hon göra sig själv till någon kändis? Det är inte direkt henne man vill läsa om när man köper tidningen. (Hon var förresten på konserten, det var hon som presenterade Petter)
Hur som helst, när jag kom tillbaka hade det kommit lite mer folk och jag satte mig ner vid A för att läsa.
Vid tretiden började folk komma och trängas så då bestämde vi oss för att resa oss upp så att vi inte skulle få sämre platser. Vi stog precis bakom dem vid gallret och var nöjda med platserna. Men så var det en tjej längst fram som sa till oss att vi kunde få hennes plats för hon hade vunnit vip-platserna och skulle gå och hämta dem med sin pojkvän. Eftersom vi hade varit där sedan tolv gav hon platserna till oss och inte till någon av dem som trängdes. Så jag och A fick stå längst fram! Fram till klockan fem kom olika av artisterna upp för att kolla att mikrofonerna fungerade som dem skulle och annat viktigt.
Först var det Agnes, så kul det var att få se henne igen! Och på så nära håll :)
Hon sjöng på sin nya singel som släpptes igår, verkligen hur bra som helst! Hon har varit med och skrivit på den vilket är kul, man hör att den är mer hon än vad första skivan var. Ni kan ju gissa vem som kommer köpa nya singeln och skivan!
Hur som helst, tillslut blev klockan fem och konserten sattes igång. Jag och A såg hur bra som helst från där vi stog. Vi stog inte bara längst fram utan också i mitten av scenen :) Ibland har man bara tur.
De delade ut t-shirt till folk i publiken, jag och min syster fick! Ska visa bild senare. Min syster fick även tatuering på armen och kinden.. hon gick verkligen in för det där haha! (Självklart tatuering som man sätter fast med vatten)
Sen fick vi sånna där band som man fäster nyckeln på också.
Dessutom hade jag en riktigt snygg vakt framför mig som det inte var dumt att vila ögonen på lite då och då.
Tyvärr var det inte bara positivt med att vara längst fram. Folk knuffades och man såg folk svimma runt omkring sig och undrade om det var ens egen tur snart. Mest orolig var jag över att det skulle hända min syster eftersom hon var mindre än de runt omkring henne.
Speciellt arg blev jag på en kille. Han trängde sig fram från långt bak och tillslut stog han bredvid min syster. Sen försökte han putta bak henne! Då vart jag förbannad och struntade i att han var klart större än mig. Jag puttade till honom och sa till killen att vi faktiskt hade varit där sedan klockan tolv och att han inte bara kunde putta undan min syster. Han bara tittade rakt igenom mig, som om jag inte ens var där. Åh så arg jag vart! Men jag fortsatte att knuffa tillbaka tills A fick en bätter plats än honom och såg till att det fortsatte vara så. Jag må vara liten men bråkar man med min syster och är dessutom av manligt kön och klart större så blir jag bara förbannad, han kunde se lika bra bakom henne så där borde han ha stått! Hur kan han ens tänka tanken att låta henne vara skymd bakom hans äckliga rygg?!
Hur som helst, vill inte tänka på honom mer.
Konserten var jättebra och det var framförallt kul att se Agnes och Eamon uppträda. Älskar Eamons nya låt! Och Akcent var bra och Outlandish.. ja alla var faktiskt riktigt bra!
Vi fick veta en bit in i konserten att det var 40 000 människor där och vilken tur att vi faktiskt stod längst fram. Helt otroligt!
Jag och syster kom på storbild också vilket var pinsamt och lite småkul, inte varje dag liksom. Sen vart jag fotograferad av en fotograf och undrar nu vart den bilden har hamnat någonstans..
Nej nu måste jag avsluta innan det här blir alldeles för långt (vilket det kanske redan är)
Konserten var i alla fall riktigt lyckad och vill ni se den så kan ni göra det på fredag på kanal fem. Vet inte vilken tid det var, efter sex tror jag.
Ha det bra allesammans // Maria
I heard your voice you called my name, a single touch would stop my pain

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Altid gött när en konsert blir lyckad =)

12:56 em  
Blogger Lisa said...

Idioter som vandaliserar bilar sådär! Skaffa ett liv! Jaja, kul att konserten blev lyckad iaf, såg inför på Voice-kanalen förr och det verkar ju iaf vara bra stämning (förutom trängseln)! :)

2:05 em  
Blogger Maria said...

Marie; Så sant :)

Fashiongeek; Jag vet man blir så förbannad!
Aaa de var bra stämning annars, synd att folk måste trängas bara.

11:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home