Photobucket - Video and Image Hosting

tisdag, maj 23, 2006

12 km är långt att gå

Dagen började med ett idrottsprov. Det kändes bra och jag hoppas att det gick bra också. Jag måste få VG på provet för att kunna få MVG i slutbetyg och det är jag ganska säker på att jag fixa.

Efter provet gick alla tvåor till Lida där vi skulle äta korv, spela brännboll och åka kanot och liknande.
Dit är det 6 km! Det var heller inte kul när O gjorde krokben på mig så att jag ramlade i lera i skogen. Mina nytvättade jeans var genast väldigt smutsiga. Efter några slag på honom och lite svordomar så gick jag och Joh före honom och de andra tillsammans med två killar i klassen.
Vi pratade lite om att Jessica vann BigBrother någonting som jag såklart var glad över. Konstigt nog verkade det som om det bara var jag som var det.
Trött i benen var man när man kom fram. Vi började med att grilla korv, de var äckliga. Likaså saften.
Jag bjöd Joh på dricka och själv åt jag en glass.
God bless K som köpte öl haha synd att inte lärarna såg det.
Det började bli kallt utomhus så vi och några tjejer och killar gick och satte oss inomhus istället. Då bröt regnet ut. De eventuella planerna på att paddla kanot var som bortblåsta.
Som tur var så sa lärarna att vi fick gå hem. Egentligen skulle vi först få gå klockan halv tre, den var då ett, och ingen var pigg på att stanna i regnet. På vägen hem fick vi tillåtelse att ta bussen men självklart gick den först halvtre. Ingen var pigg på att vänta en och en halvtimme.
Vissa hade bil, lyx. Men det har självklart inte jag så det blev att gå sex km hem igen. Gick med runt åtta personer från klassen och eftersom att jag var den enda som hittade så tyckte de om att jävas "är vi framme snart?" "hur långt är det kvar?"
Jag tycker synd om dagisfröknar.
Men nu är man hemma i alla fall efter en lång promenad.
Åh en sak glömde jag att att berätta! Det var en tjej som hade två chihuahuor! De var hur söta som helst.
Sedan jag var liten, innan de vart så kända av Legally Blond filmen, så har jag velat ha en.
Mina föräldrar vägrade att låta mig köpa och gör det fortfarande.
Men så fort jag fyller arton, om sju månader, så ska jag köpa en :)
Längtar massor!
Nej nu har ja massor av skolarbete att ta mig igenom.
Ha det bra // Maria
It's raining men

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Så var det för mig också, ville också ha hund, dock ej en sån liten men fick aldrig för mina föräldrar, så flyttade jag, hade inte tid med hund eftersom skolan tog så mycket tid och så var jag ute och reste, kunde inte ha hund Så jag har fortfarande inte skaffat en. Men i höst, när jag förhoppninsvis fått ett jobb, då, då ska jag skaffa hund

3:10 em  
Blogger Maria said...

Okej men vad kul att du ska kunna köpa en hund till hösten då :)
Dem är så mysiga! Stora som små!

6:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home