Photobucket - Video and Image Hosting

måndag, april 17, 2006

Hemligheter

Varför är det så svårt att hålla någonting hemligt? Det bara bubblar upp som kokande vatten och man får tvinga att hålla tillbaka det innan det kokar över och man försäger sig.
Jag är en typisk person som säger saker utan att tänka efter. Så när jag håller någonting hemligt så är jag alltid nära att försäga mig. jag gör det dock inte ofta men jag har alltid en kamp med mig själv.
Ibland får man veta massa saker som man måste hålla hemligt, då är det extra jobbigt. I sånna stunder brukar jag försöka hålla mig för mig själv och prata så lite som möjligt tills det inte är hemligt längre.
Är det någonting som ska vara hemligt för alltid brukar jag istället försöka glömma bort det. Funkar faktiskt nästan alltid, jobbigt för personen som sa det till mig när den vill prata om det.
Vissa saker ska man inte ens hålla hemligt, när man börjar ljuga om saker och för folk bakom ljuset.
Men ibland så finns det saker som andra inte får veta än, och då är det bara att hålla ut och vänta tills man får skrika ut det till allt och alla.
Under tiden brukar jag gå till rum där jag är ensam och säga det rakt ut, som att det ska hjälpa mig att hålla det för mig själv.
Jag vet jag är lite speciell.

1 Comments:

Blogger . said...

Hej hej.. Jo vi har en fin relation jag och min lilla prins. Fast det är ju inte så konstigt med tanke på att han är min son och jag är hans mamma. Han är ju detbästa som hänt mig så. Kärleken mellan förälder och barn är enorm! Hur härligt som helst är det att se honom växa upp och alla nya saker som upplevs! Toppen!
Hoppas du haft en bra påsk, vilket det ser ut som du haft om man läser vad di skrivit iallafall!
Ta hand om dig nu tjejen.
Kramar från fröken jag

4:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home