Photobucket - Video and Image Hosting

måndag, december 04, 2006

Aftonbladet

min stora dröm är att en dag skriva för aftonbladet. nu har jag kommit en bit på vägen. jag ska nämligen börja sälja tidningar på helger! haha bra jobb verkligen jag vet.
men jag är i ett desperat behov av pengar och det här verkar vara den lättaste utvägen. så varje lördag och söndag kommer jag att sälja tidningar mellan runt 10 - 11. betyder att min vanliga sova till tolv sovmorgon försvinner men äsch det är smällar man får ta. på lördagar är det bra för då hinner jag före ridningen.

får se hur länge jag håller på med det här, lär inte bli mer än några månader. eftersom jag planerar att jobba mycket 2007 så kommer de dra skatt också så det blir inte så mycket pengar över. men, men jobb som jobb. så känns det verkligen just nu.

jag hade utvecklingssamtal idag. fick visa min lärare vart skåpet skulle stå. hade en ig varning i affärsjuridiken för att jag alltid var så inaktiv på lektionern. men jag fick vg på provet så ig varningen försvann direkt. hehe, pappa nöjd.

nu ska jag läsa på mer om jobbet som aftonbladetförsäljare. och förresten, om ni skulle vara intresserade får ni gå genom mig så att jag varvar er! jag tjänar nämligen på det.
ciao!

3 Comments:

Blogger Sparkling said...

alltid en början =)
min kompis sålde de förut å han fick rätt bra dricks =)

1:39 em  
Anonymous Anonym said...

va coolt! Hoppas det blir nåt :)

10:22 em  
Blogger Maria said...

sparkling; får jag hoppas att jag får! ska träna upp musklerna i ansiktet så att jag orkar le mycket haha

misstaken; aa hoppas jag oxå tihi

9:05 fm  

Skicka en kommentar

<< Home