Photobucket - Video and Image Hosting

onsdag, oktober 18, 2006

Vinnarlunch och ringbakning

Idag var då dagen som vi skulle få våran lunch av våra lärare eftersom vi vann på Finekdagen.
Förrätt, varmrätt och efterrätt. Gott var det också! Synd bara att förrätten innehöll nötter så jag fick bara äta brödet. (Annars hade man fått getost till men det innehöll mandel.) Jag får nämligen utslag av det, och det räcker med de hudproblem jag har förtillfället.
Till varmrätt skulle det ha varit sjötunga men som tur var så var den slut så vi fick älgkött istället. Någonting jag aldrig har ätit men det var faktiskt riktigt gott! Till det var det klyftpotatis. Efterätt var ehm... ja hur uttalar man det? Någonting rosa! Syrlig hallonsmak med sylt till, även det jättegott. Sen bjöd de på kaffe, kunde ballerinan vara mer nöjd? Nix pix.

När jag kom hem idag så bestämde jag och A oss för att göra kladdkaka eftersom det är pappas sambos födelsedag idag. Grattis!
Vi smakade på smeten efteråt och den var riktigt god så förhoppningsvist blir den lyckad, är just nu i ugnen. Det är bara ett litet problem. När jag skulle diska så skulle jag ta av mina ringar.. märkte att jag bara hade en kvar. Var är den andra?
Fick panik, har fortfarande panik. Tänk om den är i smeten? Hur kommer det sig att jag alltid lyckas? Kan tala om att på dagens vinnarlunch så spillde jag mjök på duken. Jag är omöjlig!
Nej nu är det dags att ta ut kladdkakan som förhoppningsvis är ringfri (men isåfall, var är min älskade ormring?!)
Hörs senare, ha det bra // Maria
Not into fashion but I like the clothes she wear
McFly - 5 colours in her hair

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Låter gott - både lunchen och kladdkakan.

Hoppas att du hittar din ring - och att den inte blir uppäten ;)

9:35 em  
Blogger Maria said...

Jarå det var jättegott :) Sen köpte sambon tårta också så man har inte direkt varit nyttig idag.

Ja det hoppas jag med, och helst någon annanstans än i kakan.

11:33 em  
Blogger niffin said...

Mums, vilken god dag du haft! :P
(*håller tumme att du hittar ringen*)

1:05 fm  
Blogger Maria said...

Hihi aaa onyttig men jättegod!

Ja tack de kan ja behöva..

4:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home