Photobucket - Video and Image Hosting

söndag, oktober 15, 2006

Plugga om Italien

Idag åkte jag och C till S för att få vårat samhällsarbete klart. Idag var det meningen att jag skulle imponera på hennes mamma så att hon skulle låta S åka med till Italien men eftersom det redan är klart att hon inte kan följa med så blev det inga charmerande leenden haha.
Jag hade planerat att åka hem vid tretiden ungefär (kom dit vid ett) eftersom M åker till London imorgon och jag ville hinna prata så mycket som möjligt med henne.
Men att få någonting gjort visade sig vara lika svårt som vanligt när vi tre jobbar ihop.
Det blev lyssna på låtar och skicka till varandras mobiler. Jag har i alla fall riktigt bra låtar på mobilen nu! Bland annat McFly - I've got you som är från filmen Just my luck. Jag älskar!
Sen lyckades vi få lite gjort med skolarbetet men det dröjde inte länge förän jag och C tyckte att S skulle köpa godis, vilka vänner vi är visst?
Stack iväg till närmsta godisaffär och köpte en stor påse godis med alla mina favoriter. Lite sura vart de när jag plockade på mig godis som såg jättegott ut men som visade sig vara raka motsatsen. Det fick S pappa äta istället.
Sen pluggades det på men det gick segt, jag och C insåg att vi inte skulle komma därifrån tidigt. Hon ville hem för att läsa svenskaboken som ska vara utläst tills imorrn. (Jag har läst 49 sidor av 210)
S mamma frågade om vi ville äta där, vem säger nej till kyckling och ris? Inte jag.
Så mat blev det, och klantiga ballerinan var framme. Spillde ris på halva bordet, en del på golvet och resten på min stol. Om det var mitt fel? Nej, nej skeden var för liten, så det rann ris över kanten.
Efter det var det OTH och fotboll. C och S är riktiga fotbollsnördar.
Klockan åtta åkte jag och C därifrån och då var vi nästan klara.
Jag har i alla fall skrattat sjukt mycket idag så dagen var kul.
Nu borde jag läsa svenskabok men jag tror att jag pratar med M istället.
Ha det bra // Maria
I'm a champion, so much stronger than I was before

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

great! jag är alltså inte ensam om att suga på svenskan imorrn :D

9:31 em  
Blogger Maria said...

haha nejdå vi blir flera!

9:32 em  
Anonymous Anonym said...

Ni e så duktiga ni två ;)

11:12 fm  

Skicka en kommentar

<< Home