Photobucket - Video and Image Hosting

lördag, oktober 14, 2006

John Tucker must die

Vad besviken jag är. Idag såg jag filmen John Tucker must die, såg den utan några som helst förväntningar. Den lät ju som vilken tonårsfilm som helst. När den började var den också det, men någonstans i mitten fanns en stor skillnad. Den var inte förutsägbar, jag hade ingen aning om hur den skulle sluta. Men sen fanns det något mer också. Det fanns en känsla som jag inte brukar få i vanliga tonårsfilmer. Det fanns någonting äkta och påminde mycket om den känsla jag får varje gång jag ser filmen A walk to remember. Jag tror att det beror på att de lyckades få med just känsla i filmen. Det den kvinnliga huvudrollen kände kände man själv. Sen när man tror att nu kommer förklaringen, filmen är snart slut och meningen med hela känslan och det som var så äkta kommer visas. Nej då återgår filmen till att vara lika meningslös som alla andra tonårsfilmer. Bra men utan mening.

Stort plus för riktigt het huvudroll dock. Yes det är killen från desperate housewives

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Snygga killar kan lyfta vilken dålig tonårsfilm som helst :P

8:42 em  
Blogger Maria said...

hahaha amen! :P

1:16 fm  

Skicka en kommentar

<< Home