Photobucket - Video and Image Hosting

lördag, april 08, 2006

Irriterande

Åh jag blir så tokig!
Det går inte att spela sällskapsspel med min syster.
Hon och jag brukar inte göra mycket tillsammans så när hon frågade mig om jag ville spela Idol - spelet med henne så tyckte jag att det skulle vara kul.
Självklart hade jag glömt bort att det är omöjligt att spela med henne.
Till en början gick det bra, ja - hon ledde.
Men sen när jag började ha rätt på frågorna och började leda så började hon bli surig. Kan människan ta spelet lite mer lättsamt?
Det var en fråga som båda två skulle svara på. Man fick se olika alternativ på teven och första var Roxette. Då sa jag Marie, efter det sa jag att det försig även kunde vara Per Gessle.
Nästa ord var snagg och då ropade Anna Marie.
Efter det tyckte hon att hon också skulle få poäng.
Hallå, Maria var först!
Nu när jag skriver detta känns det som att man kanske överreagera, ja.
Men hon var redan irriterad innan och var ingen kul att spela med.
Så nu är vi som två småbarn som undviker varandra. Hon slänger ord som "tönt", "datanörd" och liknande (jag kan också påpeka att hon snabbt därefter sa att hon skulle ha datorn om en halvtimme, vi har bara en här hos mamma)
Varför blir man så barnslig när man bråkar med sin syster?

2 Comments:

Blogger . said...

för att det är så ÄCKLIGT roligt ^^

12:39 fm  
Blogger Maria said...

Haha jo kanske, men framför allt irriterande.

10:14 fm  

Skicka en kommentar

<< Home